W tym samouczku pokażę Ci krok po kroku, jak stworzyć efekt tekstowy ognia w Photoshopie, otaczając Twoje litery płonącymi płomieniami. Zaczniemy od dodania początkowego tekstu, a następnie podpalimy go za pomocą filtru Wiatr w Photoshopie, filtra Skraplanie, warstw dopasowania i efektów warstw! Wtopimy tekst w płomienie za pomocą narzędzia Pędzel i maski warstwy. I wzmocnimy efekt ognia, używając kilku tekstur, które stworzymy od podstaw.
Oto jak będzie wyglądał efekt ognia, gdy skończymy:
Efekt końcowy.
Zacznijmy!
Pobierz ten samouczek jako gotowy do druku plik PDF!
Część 1: Dodawanie tekstu
Zaczniemy od utworzenia nowego dokumentu i dodania początkowego tekstu.
Używam najnowszej wersji programu Photoshop CC, ale każdy krok jest w pełni zgodny z programem Photoshop CS6.
Krok 1: Utwórz nowy dokument programu Photoshop
Zacznij od utworzenia nowego dokumentu programu Photoshop. Przejdź do menu Plik na pasku menu i wybierz Nowy:
Przechodzę do Plik > Nowy.
W tym samouczku ustaw szerokość dokumentu na 1600 pikseli, wysokość na 1000 pikseli i rozdzielczość na 72 piksele/cal. Na razie pozostaw zawartość tła jako białą. A następnie, aby utworzyć dokument, kliknij Utwórz lub OK w zależności od używanej wersji programu Photoshop:
Nowe ustawienia dokumentu.
Krok 2: Wypełnij nowy dokument kolorem czarnym
Zmień tło dokumentu z białego na czarne, przechodząc do menu Edycja i wybierając opcję Wypełnij:
Przechodząc do Edycja > Wypełnij.
W oknie dialogowym Wypełnienie ustaw Zawartość na Czarny, a następnie kliknij OK:
Ustawianie zawartości na czarny.
Photoshop wypełnia tło czernią:
Tekst ognia będzie się ładnie wyróżniał na czarnym tle.
Krok 3: Dodaj swój tekst
Aby dodać tekst, chwyć narzędzie Tekst z paska narzędzi:
Wybór narzędzia Tekst.
Na pasku opcji wybierz czcionkę. Pójdę z czymś prostym, takim jak Times New Roman Bold. Ustaw rozmiar czcionki na 72 pt tylko po to, aby dać nam na razie największy wstępnie ustawiony rozmiar:
Wybór czcionki i rozmiaru czcionki na pasku opcji.
Nadal na pasku opcji ustaw kolor tekstu na biały, klikając próbkę koloru:
Zmiana koloru typu.
A następnie wybierz kolor biały w próbniku kolorów. Kliknij OK, aby go zamknąć:
Ustawienie koloru czcionki na biały.
Po wybraniu czcionki i koloru tekstu kliknij wewnątrz dokumentu i dodaj swój tekst. Wpiszę słowo „OGIEŃ”. Tekst będzie wyglądał na zbyt mały, ale naprawimy to dalej:
Dodawanie tekstu.
Aby to zaakceptować, kliknij znacznik wyboru na pasku opcji:
Kliknięcie znacznika wyboru.
Krok 4: Zmień rozmiar i przenieś tekst za pomocą swobodnej transformacji
Aby zmienić rozmiar tekstu, przejdź do menu Edycja i wybierz Swobodne przekształcanie:
Przejście do Edycja> Swobodne przekształcanie.
Następnie naciśnij i przytrzymaj klawisz Shift i przeciągnij dowolny z uchwytów narożnych na zewnątrz. Przytrzymanie klawisza Shift blokuje kształty liter, aby ich nie zniekształcać. Gdy skończysz, zwolnij przycisk myszy, a następnie zwolnij klawisz Shift:
Przytrzymaj klawisz Shift i przeciągnij uchwyty narożne, aby zmienić rozmiar tekstu.
Aby przenieść tekst, kliknij wewnątrz pola Przekształcanie swobodne i przeciągnij go na miejsce. Zrób miejsce na płomienie wzdłuż górnej części liter, przeciągając tekst w dół do dolnej połowy dokumentu:
Przeciąganie tekstu na miejsce.
Aby to zaakceptować, ponownie kliknij znacznik wyboru na pasku opcji:
Kliknięcie znacznika wyboru, aby zamknąć Swobodną transformację.
Pobierz ten samouczek jako gotowy do druku plik PDF!
Część 2: Rysowanie płomieni wokół tekstu
Krok 5: Rasteryzuj tekst
W panelu Warstwy widzimy nasz tekst na warstwie Tekst nad warstwą Tło:
Panel Warstwy pokazujący warstwę Tekst.
Konwertuj tekst na piksele, klikając prawym przyciskiem myszy (Win) / klikając z wciśniętym klawiszem Control (Mac) na warstwie Tekst i wybierając z menu opcję Rasteryzuj tekst:
Wybranie polecenia Rasteryzuj tekst.
Photoshop konwertuje tekst na normalną warstwę:
Typ został przekonwertowany na piksele.
Krok 6: Powiel warstwę tekstową
Utwórz kopię warstwy, przeciągając ją w dół na ikonę Nowa warstwa na dole panelu Warstwy:
Powielanie warstwy tekstowej.
Krok 7: Wyłącz kopię
Kopia pojawia się nad oryginałem. Na razie wyłącz kopię, klikając jej ikonę widoczności:
Wyłączanie górnej warstwy.
Krok 8: Wybierz oryginalną warstwę tekstową
Następnie kliknij oryginalną warstwę tekstową, aby ją zaznaczyć:
Wybór oryginalnej warstwy tekstowej.
Dowiedz się wszystkiego o warstwach dzięki naszemu kompletnemu przewodnikowi edukacyjnemu!
Krok 9: Obróć tekst o 90° zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Jesteśmy gotowi do tworzenia naszych płomieni i zaczniemy od zastosowania filtru wiatru Photoshopa. Problem polega na tym, że filtr wiatru działa tylko od lewej do prawej lub od prawej do lewej. Nie działa w pionie i potrzebujemy, aby nasze płomienie wyglądały, jakby wznosiły się ponad litery. Tak więc, zanim zastosujemy filtr, najpierw musimy obrócić tekst. Przejdź do menu Obraz, wybierz Obrót obrazu, a następnie wybierz 90° zgodnie z ruchem wskazówek zegara:
Przejście do Obraz > Obrót obrazu > 90° zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Spowoduje to obrócenie całego dokumentu, w tym tekstu, na bok:
Tekst po obróceniu obrazu zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Krok 10: Zastosuj filtr wiatru
Po obróceniu tekstu przejdź do menu Filtr, wybierz Stylizuj, a następnie wybierz Wiatr:
Przechodząc do Filtr> Stylizacja> Wiatr.
W oknie dialogowym Wiatr ustaw Metodę na Wiatr i Kierunek na Od lewej, a następnie kliknij OK:
Ustaw Metodę na "Wiatr" i Kierunek na "Od lewej".
Jeśli przyjrzysz się uważnie, zobaczysz małe smugi lub kolce rozciągające się na zewnątrz wzdłuż prawych krawędzi każdej litery. Tutaj przybliżyłem literę F, aby były lepiej widoczne:
Wzdłuż prawych krawędzi pojawiają się małe smugi.
Krok 11: Ponownie nałóż filtr wiatru jeszcze dwa razy
Aby wydłużyć smugi, ponownie zastosuj filtr Wiatr. Wróć do menu Filtr, a ponieważ ostatnio zastosowaliśmy filtr, znajdziesz go na górze listy:
Uruchom filtr Wiatr po raz drugi, przechodząc do Filtr > Wiatr.
Po uruchomieniu go po raz drugi smugi są bardziej widoczne:
Efekt po ponownym uruchomieniu filtru Wiatr.
Zastosuj filtr Wiatr po raz trzeci, ponownie wybierając go z górnej części menu Filtr:
Trzecie uruchomienie filtra wiatru.
A teraz smugi są tak długie, jak potrzebujemy:
Efekt po trzech przejściach filtra wiatru.
Krok 12: Obróć tekst o 90° w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara
Skończyliśmy z filtrem Wiatr, więc obróć tekst z powrotem do pierwotnej orientacji, przechodząc do menu Obraz, wybierając Obrót obrazu, a tym razem wybierając 90° Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara:
Przejście do Obraz > Obrót obrazu > 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Po obróceniu tekstu smugi wznoszą się teraz ku górze:
Obraz powrócił do swojej pierwotnej pozycji.
Krok 13: Zastosuj filtr rozmycia gaussowskiego
Aby zmiękczyć smugi, zastosuj trochę rozmycia. Przejdź do menu Filtr, wybierz Rozmycie, a następnie Rozmycie gaussowskie:
Idź do Filtr> Rozmycie> Rozmycie gaussowskie.
W oknie dialogowym Rozmycie gaussowskie wybierz niską wartość promienia około 1 piksela, a następnie kliknij OK:
Rozmycie efektu filtru wiatru, aby go zmiękczyć.
Smugi mają teraz bardziej miękki wygląd:
Efekt po zastosowaniu rozmycia gaussowskiego.
Krok 14: Powiel warstwę tła
Wróć do panelu Warstwy, utwórz kopię warstwy tła, przeciągając ją w dół na ikonę Nowa warstwa:
Powielanie warstwy tła.
Kopia pojawia się nad oryginałem:
Nowa warstwa „Kopia w tle”.
Krok 15: Scal warstwy tekstu i kopii tła Background
Połącz warstwę tekstową z warstwą „Kopia w tle”, klikając warstwę tekstową, aby ją zaznaczyć:
Wybór warstwy tekstowej.
Następnie kliknij warstwę prawym przyciskiem myszy (Win) / Control (Mac) i wybierz z menu polecenie Scal w dół:
Wybranie polecenia Scal w dół.
Spowoduje to scalenie obu warstw w jedną warstwę:
Warstwy tekstu i „Kopia w tle” są teraz połączone w jedną.
Krok 16: Zmień nazwę połączonej warstwy „Flames”
Kliknij dwukrotnie nazwę „Kopia w tle”, aby ją podświetlić, a następnie zmień nazwę warstwy „Płomienie”. Naciśnij Enter (Win) / Return (Mac), aby zaakceptować:
Zmiana nazwy połączonej warstwy „Płomienie”.
Krok 17: Narysuj płomienie za pomocą filtra Liquify
Po wybraniu warstwy „Płomienie” przejdź do menu Filtr i wybierz Skraplanie:
Przechodząc do Filtr > Skraplanie.
Wybierz narzędzie Forward Warp
W oknie dialogowym Filtr formowania upewnij się, że narzędzie Forward Warp jest zaznaczone na pasku narzędzi po lewej stronie:
Wybór narzędzia Forward Warp.
Ustaw rozmiar pędzla
Następnie w opcjach narzędzia Pędzel po prawej stronie ustaw rozmiar pędzla na około 100 pikseli:
Zaczynając od pędzla 100 pikseli.
Wypacz smugi
Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, jest nadanie im bardziej delikatnych smug, które utworzyliśmy za pomocą filtra Wiatr. Klikaj wewnątrz smug w różnych miejscach i przeciągnij myszą na niewielką odległość, w lewo lub w prawo, aby delikatnie je wypaczyć i utworzyć subtelne, losowe krzywe. Wystarczy kliknąć, przeciągnąć, zwolnić przycisk myszy, a następnie ponownie kliknąć i przeciągnąć w innym obszarze. Staraj się na razie nie klikać wewnątrz samych liter. Po prostu wypaczaj i poruszaj smugami:
Przeciąganie w lewo i prawo wzdłuż smug, aby je wypaczyć.
Napraw błędy za pomocą narzędzia do rekonstrukcji
Jeśli popełnisz błąd, cofnij ostatni krok, naciskając Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac). Lub wybierz narzędzie Rekonstrukcja z paska narzędzi, a następnie zamaluj obszar, aby cofnąć zastosowane wypaczenie. Po usunięciu błędu przełącz się z powrotem na narzędzie Forward Warp i kontynuuj wypaczanie smug:
Wypaczenie można cofnąć za pomocą narzędzia Rekonstrukcja.
Nie zapomnij uwzględnić smug w środkowej i dolnej części liter. Jeśli chcesz dostosować rozmiar pędzla, naciśnij lewy i prawy klawisz nawiasu klamrowego na klawiaturze. Lewy nawias kwadratowy ( [ ) zmniejsza pędzel, a prawy nawias kwadratowy ( ] ) powiększa go. Kiedy skończysz, powinieneś otrzymać coś podobnego do tego, co mam tutaj:
Smugi po dodaniu początkowego wypaczenia.
Zmniejsz rozmiar pędzla i rysuj małe płomienie
Wróć do opcji narzędzia Pędzel, zmniejsz rozmiar pędzla do około 20 pikseli:
Zmniejszenie rozmiaru pędzla.
Tym razem, aby stworzyć małe płomienie, kliknij wewnątrz liter i przeciągnij w górę w smugi. Spróbuj przeciągnąć w różnych kierunkach, aby uzyskać różnorodność, a nawet podążaj ścieżką smug, aby uzyskać dodatkowy efekt:
Rysowanie małych płomieni wzdłuż wierzchołków liter.
Ponownie, jeśli popełnisz błąd, naciśnij Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac), aby cofnąć ostatni krok. Kiedy skończysz z górami liter, zrób to samo z dolną i środkową częścią. Wynik powinien wyglądać mniej więcej tak:
Wynik po narysowaniu małych płomieni.
Zwiększ rozmiar pędzla i rysuj większe płomienie
Zwiększ rozmiar pędzla do około 50 pikseli:
Wybór większego rozmiaru pędzla.
Następnie kliknij losowe miejsca wewnątrz liter i przeciągnij w górę, aby utworzyć większe płomienie. Ponownie przeciągnij w różnych kierunkach, aby urozmaicić:
Rysowanie większych płomieni większym pędzlem.
Oto mój wynik po dodaniu większych płomieni:
Dodano większe płomienie.
Zwiększ rozmiar pędzla i narysuj największe płomienie
Na koniec zwiększ rozmiar pędzla do około 70 pikseli:
Ustawienie rozmiaru pędzla na 70 pikseli.
A następnie kliknij i przeciągnij, aby dodać kilka jeszcze większych płomieni wzdłuż szczytów. Jeden na list powinien to zrobić:
Dodanie kilku większych płomieni dla wzmocnienia efektu.
Kiedy skończysz, kliknij OK, aby zamknąć filtr Skraplanie, a oto mój wynik:
Wynik filtra skraplania.
Część 3: Kolorowanie płomieni
Krok 18: Dodaj dwie warstwy dopasowania Barwa/Nasycenie
W tej chwili nasze płomienie są po prostu białe, więc dodajmy im trochę koloru.
Dodaj pierwszą warstwę dopasowania Barwa/Nasycenie
W panelu Warstwy kliknij ikonę Nowa warstwa wypełnienia lub dopasowania u dołu:
Dodanie nowej warstwy dopasowania.
Następnie wybierz z listy Barwa/Nasycenie:
Wybór odcienia/nasycenia.
Warstwa dopasowania pojawia się bezpośrednio nad warstwą „Płomyki”:
Zostanie dodana pierwsza warstwa dopasowania Barwa/Nasycenie.
Elementy sterujące i opcje warstwy dopasowania pojawiają się w panelu Właściwości programu Photoshop. Najpierw włącz opcję Koloruj. Następnie ustaw wartość Barwa na 40, a Nasycenie na 100:
Kontrolki Barwa/Nasycenie w panelu Właściwości.
To dodaje ciepłego żółtego do szczytów płomieni:
Wynik z pierwszą warstwą dopasowania Barwa/Nasycenie.
Dodaj drugą warstwę dopasowania Barwa/Nasycenie
Dodaj drugą warstwę dopasowania Barwa/Nasycenie, klikając ponownie ikonę Nowe wypełnienie lub Warstwa dopasowania w panelu Warstwy:
Kliknięcie ikony nowego wypełnienia lub warstwy dopasowania.
I wybierając z listy Barwa/Nasycenie:
Ponownie wybierając Barwa/Nasycenie.
W panelu Właściwości tym razem pozostaw opcję Koloruj niezaznaczoną i po prostu ustaw wartość Odcień na -15:
Ustawienie odcienia na -15.
Zmienia to kolor płomieni z żółtego na pomarańczowy:
Wynik z drugą warstwą dopasowania Barwa/Nasycenie.
Krok 19: Zmień tryb mieszania na Overlay
Aby zmieszać kolory z dwóch warstw dopasowania Barwa/Nasycenie, zmień tryb mieszania drugiej z Normalny na Nakładka:
Zmiana trybu mieszania warstw na Nakładka.
To łączy ze sobą zarówno pomarańczę, jak i żółć:
Wynik po zmianie trybu mieszania.
Krok 20: Dodaj dopasowanie Poziomy nad warstwą „Płomyki”
Aby zmienić pozostałe białe obszary na żółty, wybierz warstwę „Płomienie”:
Wybór warstwy „Płomienie”.
Następnie kliknij ikonę Nowa warstwa wypełnienia lub dopasowania:
Kliknięcie ikony nowego wypełnienia lub warstwy dopasowania.
I tym razem wybierz Poziomy:
Dodanie warstwy dopasowania Poziomy.
Photoshop dodaje warstwę dopasowania Poziomy bezpośrednio nad warstwą „Płomyki”:
Dodano warstwę dopasowania Poziomy.
Krok 21: Obniż maksymalny poziom jasności
W panelu Właściwości zobaczysz dwie wartości poziomów wyjściowych; jedna ustawiona na 0, a druga na 255. Pierwsza wartość kontroluje minimalny poziom jasności warstw poniżej warstwy dopasowania, a druga kontroluje maksymalną jasność. Aby zgasić płomienie i tekst z białego na żółty, zmniejsz drugą wartość z 255 do 185:
Obniżenie maksymalnej jasności Poziom wyjściowy do 185.
A oto wynik. Białe obszary są teraz żółte, ale pomarańczowe pasemka nadal pozostają wzdłuż szczytów płomieni:
Wynik po obniżeniu poziomu wyjściowego.
Pobierz ten samouczek jako gotowy do druku plik PDF!
Część 4: Kolorowanie tekstu
Teraz, gdy dodaliśmy trochę koloru do płomieni, pokolorujmy sam tekst. I zrobimy to za pomocą efektów warstw Photoshopa.
Krok 22: Wybierz i włącz górną warstwę
Wróć do panelu Warstwy, kliknij górną warstwę (warstwę „FIRE copy”), aby ją wybrać, a następnie włącz warstwę, klikając jej ikonę widoczności:
Zaznaczanie i włączanie warstwy tekstowej.
Krok 23: Zmień nazwę warstwy
Ponieważ jest to nasza główna warstwa tekstowa, kliknij dwukrotnie jej nazwę, aby ją podświetlić, a następnie zmień nazwę warstwy „Tekst”. Naciśnij Enter (Win) / Return (Mac), aby zaakceptować:
Zmiana nazwy górnej warstwy „Tekst”.
Krok 24: Dodaj efekt warstwy nakładki gradientowej
Po wybraniu warstwy „Tekst” kliknij ikonę Style warstw (ikona „fx”) u dołu panelu Warstwy:
Kliknięcie ikony Style warstw.
A następnie wybierz nakładkę gradientową z listy:
Dodanie efektu warstwy Gradient Overlay.
Resetowanie domyślnych ustawień gradientu
Spowoduje to otwarcie okna dialogowego Styl warstwy programu Photoshop z ustawionymi opcjami nakładki gradientowej. Najpierw kliknij przycisk Resetuj do domyślnych, aby upewnić się, że zaczynamy od ustawień domyślnych:
Resetowanie nakładki gradientowej do ustawień domyślnych.
Edycja gradientu
Aby edytować gradient, kliknij próbkę koloru:
Kliknięcie próbki koloru.
W Edytorze Gradientu kliknij dwukrotnie znacznik koloru poniżej lewego końca gradientu:
Edycja lewego koloru.
Następnie w próbniku kolorów wybierz ciemnoczerwony, ustawiając wartość barwy (H) na 7, wartość nasycenia (S) na 100, a wartość jasności (B) na 27. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć próbnik kolorów:
Ustawienie lewego koloru gradientu na ciemnoczerwony.
Wróć do Edytora gradientów, kliknij dwukrotnie znacznik koloru poniżej prawego końca gradientu:
Edycja odpowiedniego koloru.
W selektorze kolorów wybierz jaśniejszy pomarańczowy, ustawiając Odcień na 30, Nasycenie na 95 i Jasność na 96:
Ustawienie odpowiedniego koloru gradientu na pomarańczowy.
Kliknij OK, aby zamknąć Próbnik kolorów, a następnie kliknij OK, aby zamknąć Edytor gradientów, ale pozostaw otwarte okno dialogowe Styl warstwy. Tekst jest teraz pokolorowany gradientem:
Wynik po dodaniu nakładki gradientowej do tekstu.
Krok 25: Dodaj styl warstwy Outer Glow
W oknie dialogowym Styl warstwy wybierz Blask zewnętrzny z listy efektów po lewej stronie:
Dodanie efektu warstwy Outer Glow.
Następnie w opcjach Blask zewnętrzny kliknij próbkę koloru, aby zmienić kolor blasku:
Kliknięcie próbki koloru Outer Glow.
A w próbniku kolorów wybierz jasnoczerwony. Ustawię wartość Barwy na 0, Nasycenie na 95, a Jasność również na 95. Następnie kliknij OK, aby zamknąć Próbnik kolorów:
Wybór jaskrawoczerwonego blasku zewnętrznego.
Wróć do opcji Blask zewnętrzny, dostosuj Krycie, aby kontrolować jasność blasku i Rozmiar, aby kontrolować odległość, na jaką blask rozciąga się na zewnątrz tekstu. Ustawię krycie na 60%, a rozmiar na 40 pikseli:
Ustawianie nieprzezroczystości i rozmiaru Outer Glow.
Oto efekt z czerwoną poświatą wokół liter:
Wynik z nałożoną poświatą zewnętrzną.
Krok 26: Dodaj wewnętrzny blask
Wciąż w oknie dialogowym Styl warstwy wybierz Inner Glow po lewej stronie:
Dodanie efektu warstwy Inner Glow.
W opcjach Blask wewnętrzny kliknij próbkę koloru:
Zmiana koloru Inner Glow.
A w selektorze kolorów wybierz jasną pomarańczę. Ustawię odcień na 20, nasycenie na 100, a jasność na 90. Po zakończeniu kliknij OK, aby zamknąć Próbnik kolorów:
Wybór koloru pomarańczowego dla Inner Glow.
I na koniec, z powrotem w opcjach Inner Glow, zwiększ krycie do 100%, a następnie ustaw rozmiar na około 24 piksele:
Ustawianie nieprzezroczystości i rozmiaru Inner Glow.
Skończyliśmy z naszymi stylami warstw, więc kliknij OK, aby zamknąć okno dialogowe Styl warstwy. Oto wynik ze wszystkimi trzema efektami warstw zastosowanymi do tekstu:
Wynik z zastosowanymi wszystkimi trzema efektami warstw.
Część 5: Łączenie tekstu z płomieniami
W tej chwili tekst wygląda, jakby siedział przed płomieniami. Wtopimy tekst w płomienie za pomocą maski warstwy.
Krok 27: Dodaj maskę warstwy do warstwy tekstowej
Gdy warstwa „Tekst” jest nadal aktywna, kliknij ikonę Dodaj maskę warstwy na dole panelu Warstwy:
Dodanie maski warstwy do warstwy „Tekst”.
Obok miniatury podglądu warstwy „Tekst” pojawi się miniatura białej maski warstwy:
Miniaturka maski warstwy.
Krok 28: Wybierz narzędzie Pędzel
Chwyć narzędzie Pędzel z paska narzędzi:
Wybór narzędzia Pędzel.
Krok 29: Ustaw kolor pędzla na czarny
Musimy pomalować maskę warstwy na czarno, więc upewnij się, że kolor pierwszego planu (kolor pędzla) jest ustawiony na czarny:
Ustaw kolor pędzla na czarny.
Krok 30: Maluj wzdłuż krawędzi liter, aby wtopić się w płomienie
Kliknij prawym przyciskiem myszy (Win) / kliknij z wciśniętym klawiszem Control (Mac) wewnątrz dokumentu, aby wyświetlić opcje pędzla. Następnie obniż Twardość do 0%, aby malować miękkim pędzlem, i ustaw Rozmiar na 30-40 pikseli. Naciśnij Enter (Win) / Return (Mac), aby zamknąć opcje pędzla:
Ustaw rozmiar i twardość pędzla.
Następnie zacznij malować wzdłuż górnych części liter. Ostre krawędzie tekstu znikną w płomieniach. Staraj się malować bardziej falistą linią niż linią prostą:
Malowanie wzdłuż górnej części pierwszej litery, aby wtopić krawędź w płomienie.
Jeśli popełnisz błąd, naciśnij Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac), aby to cofnąć. Następnie kontynuuj malowanie, aż górna część każdej litery będzie wyglądać, jakby topiła się w ogniu:
Wynik po zmieszaniu górnej części liter.
Kiedy skończysz z górą, zrób to samo ze środkowymi i dolnymi krawędziami liter, malując wzdłuż nich, aby wtopić je w płomienie. Użyj lewego i prawego klawisza nawiasu klamrowego na klawiaturze, jeśli chcesz dostosować rozmiar pędzla:
Maluj wzdłuż pozostałych krawędzi, aby również wtopić je w płomienie.
Aby wzmocnić efekt, użyj większego pędzla (naciśnij kilka razy prawy nawias klamrowy) i pomaluj wzdłuż pozostałych krawędzi liter, aby dodać blasku do tych obszarów. Trzymaj większość kursora pędzla poza literą, tak aby przechodziła nad nią tylko zewnętrzna krawędź:
Malowanie wzdłuż losowych części krawędzi, aby dodać blasku.
Oto mój wynik po malowaniu wzdłuż krawędzi. Prawie skończyliśmy:
Efekt po wtopieniu tekstu w płomienie.
Część 6: Dodawanie tekstury do efektu
Dodajmy trochę tekstury, zarówno do samego tekstu, jak i do płomieni.
Krok 31: Dodaj nową warstwę
Gdy warstwa „Tekst” jest nadal aktywna, kliknij ikonę Nowa warstwa na dole panelu Warstwy:
Dodanie nowej warstwy.
Nad warstwą „Tekst” pojawi się nowa pusta warstwa. Zamierzamy utworzyć teksturę za pomocą filtra Chmury programu Photoshop, więc kliknij dwukrotnie nazwę warstwy, aby ją podświetlić, a następnie zmień jej nazwę na „Chmury”. Naciśnij Enter (Win) / Return (Mac), aby zaakceptować:
Zmień nazwę nowej warstwy „Chmury”.
Krok 32: Zastosuj filtr Chmury
Na pasku narzędzi upewnij się, że kolory pierwszego planu i tła są ustawione na domyślne (czarny i biały). Jeśli nie, naciśnij D na klawiaturze, aby je zresetować:
Domyślne kolory pierwszego planu i tła.
Następnie przejdź do menu Filtr, wybierz Renderuj, a następnie wybierz Chmury:
Przechodząc do Filtr> Renderuj> Chmury.
Photoshop wypełnia warstwę losowymi czarno-białymi „chmurami”, tymczasowo blokując widok tekstu:
Dokument po uruchomieniu filtru Chmury.
Aby zmieszać teksturę chmurki z tekstem i płomieniami, zmień tryb mieszania warstwy „Chmury” z Normalny na Nakładkę. Następnie dostosuj intensywność tekstury, zmniejszając krycie warstwy do około 70%:
Łączenie tekstury chmury z tekstem.
A oto wynik z dodaną teksturą. Widać to głównie w tekście, ale w płomieniach można też dostrzec subtelne światła i cienie:
Efekt z wkomponowaną teksturą chmurki.
Krok 33: Dodaj kolejną nową warstwę
Dodamy jeszcze jedną teksturę, tym razem, aby wzmocnić płomienie. Kliknij ponownie ikonę Nowa warstwa na dole panelu Warstwy:
Dodanie kolejnej nowej warstwy.
Nowa warstwa pojawi się nad warstwą „Chmury”. Stworzymy tę drugą teksturę za pomocą filtra Włókna Photoshopa, więc zmień nazwę tej warstwy na „Włókna”:
Warstwa „Włókien” zostanie użyta do dodania tekstury do płomieni.
Krok 34: Zastosuj filtr Włókna
Upewnij się, że kolory pierwszego planu i tła są nadal ustawione na czarno-białe:
Filtry Chmury i Włókna używają kolorów pierwszego planu i tła.
Następnie przejdź do menu Filtr, wybierz Render, a następnie wybierz Włókna:
Idź do Filtr> Renderuj> Włókna.
W oknie dialogowym Włókna po prostu zaakceptuj ustawienia domyślne i kliknij OK:
Będą działać domyślne ustawienia włókien.
Photoshop wypełnia warstwę losowym wzorem włókien, ponownie blokując efekt tekstowy:
Tekstura utworzona za pomocą filtra Fibres.
Krok 35: Rozmyj teksturę za pomocą rozmycia gaussowskiego
Zmiękcz teksturę, przechodząc do menu Filtr, wybierając Rozmycie, a następnie Rozmycie gaussowskie:
Idź do Filtr> Rozmycie> Rozmycie gaussowskie.
W oknie dialogowym Rozmycie gaussowskie ustaw wartość Promień na 2 piksele, a następnie kliknij OK:
Nałożenie niewielkiej rozmycia na włókna.
Krok 36: Zmień tryb mieszania na Miękkie światło
Następnie, aby zmieszać włókna z płomieniami, zmień tryb mieszania warstwy „Fibers” na Soft Light:
Zmiana trybu mieszania warstw „Włókna” na Miękkie światło.
Problem polega na tym, że zlewa się teksturę nie tylko z płomieniami, ale także z tekstem, który nie wygląda dobrze:
Wynik po zmianie trybu mieszania tekstury „Włókna”.
Krok 37: Dodaj maskę z czarną warstwą
Aby to naprawić, naciśnij i przytrzymaj klawisz Alt (Win) / Option (Mac) i kliknij ikonę Dodaj maskę warstwy w panelu Warstwy:
Przytrzymaj Alt (Win) / Option (Mac) i dodaj maskę warstwy.
Dodaje maskę warstwy do warstwy „Włókna” i wypełnia maskę czernią, która ukrywa całą teksturę:
Klawisz Alt (Win) / Option (Mac) wypełnił maskę czernią zamiast bieli.
Krok 38: Pomaluj teksturę w płomieniach
Zmień kolor pędzla z czarnego na biały, naciskając klawisz X na klawiaturze, aby zamienić kolory pierwszego planu i tła:
Naciśnij X, aby ustawić kolor pędzla na biały.
Następnie użyj lewego lub prawego klawisza nawiasu klamrowego na klawiaturze, aby w razie potrzeby zmienić rozmiar pędzla i pomaluj płomienie, aby przywrócić teksturę włókien:
Pomaluj płomienie, aby przywrócić teksturę.
Jeśli popełnisz błąd i przypadkowo zamalujesz tekst, naciśnij X, aby zamienić kolor pędzla z białego na czarny, a następnie zamaluj błąd, aby go ukryć. Następnie ponownie naciśnij X, aby zmienić kolor pędzla z powrotem na biały i kontynuuj malowanie nad płomieniami. A tutaj, po odmalowaniu tekstury, jest mój końcowy wynik „ognistego tekstu”:
Efekt końcowy.
Mamy to! Oto jak podpalić tekst za pomocą Photoshopa! Możesz także dowiedzieć się, jak zamienić tekst w złoto, jak stworzyć tekst retro z lat 80., jak stworzyć pyszny tekst z trzciny cukrowej i wiele więcej w naszej sekcji Efekty tekstowe w Photoshopie!