Utwórz tekst płonącego gorącego ognia w Photoshopie

October 17,2021 Post by : Pamela Klityńska
Utwórz tekst płonącego gorącego ognia w Photoshopie Utwórz tekst płonącego gorącego ognia w Photoshopie

W tym samouczku pokażę Ci krok po kroku, jak stworzyć efekt tekstowy ognia w Photoshopie, otaczając Twoje litery płonącymi płomieniami. Zaczniemy od dodania początkowego tekstu, a następnie podpalimy go za pomocą filtru Wiatr w Photoshopie, filtra Skraplanie, warstw dopasowania i efektów warstw! Wtopimy tekst w płomienie za pomocą narzędzia Pędzel i maski warstwy. I wzmocnimy efekt ognia, używając kilku tekstur, które stworzymy od podstaw.

Oto jak będzie wyglądał efekt ognia, gdy skończymy:

Efekt końcowy.

Zacznijmy!

Pobierz ten samouczek jako gotowy do druku plik PDF!

Część 1: Dodawanie tekstu

Zaczniemy od utworzenia nowego dokumentu i dodania początkowego tekstu.

Używam najnowszej wersji programu Photoshop CC, ale każdy krok jest w pełni zgodny z programem Photoshop CS6.

Krok 1: Utwórz nowy dokument programu Photoshop

Zacznij od utworzenia nowego dokumentu programu Photoshop. Przejdź do menu Plik na pasku menu i wybierz Nowy:

Przechodzę do Plik > Nowy.

W tym samouczku ustaw szerokość dokumentu na 1600 pikseli, wysokość na 1000 pikseli i rozdzielczość na 72 piksele/cal. Na razie pozostaw zawartość tła jako białą. A następnie, aby utworzyć dokument, kliknij Utwórz lub OK w zależności od używanej wersji programu Photoshop:

Nowe ustawienia dokumentu.

Krok 2: Wypełnij nowy dokument kolorem czarnym

Zmień tło dokumentu z białego na czarne, przechodząc do menu Edycja i wybierając opcję Wypełnij:

Przechodząc do Edycja > Wypełnij.

W oknie dialogowym Wypełnienie ustaw Zawartość na Czarny, a następnie kliknij OK:

Ustawianie zawartości na czarny.

Photoshop wypełnia tło czernią:

Tekst ognia będzie się ładnie wyróżniał na czarnym tle.

Krok 3: Dodaj swój tekst

Aby dodać tekst, chwyć narzędzie Tekst z paska narzędzi:

Wybór narzędzia Tekst.

Na pasku opcji wybierz czcionkę. Pójdę z czymś prostym, takim jak Times New Roman Bold. Ustaw rozmiar czcionki na 72 pt tylko po to, aby dać nam na razie największy wstępnie ustawiony rozmiar:

Wybór czcionki i rozmiaru czcionki na pasku opcji.

Nadal na pasku opcji ustaw kolor tekstu na biały, klikając próbkę koloru:

Zmiana koloru typu.

A następnie wybierz kolor biały w próbniku kolorów. Kliknij OK, aby go zamknąć:

Ustawienie koloru czcionki na biały.

Po wybraniu czcionki i koloru tekstu kliknij wewnątrz dokumentu i dodaj swój tekst. Wpiszę słowo „OGIEŃ”. Tekst będzie wyglądał na zbyt mały, ale naprawimy to dalej:

Dodawanie tekstu.

Aby to zaakceptować, kliknij znacznik wyboru na pasku opcji:

Kliknięcie znacznika wyboru.

Krok 4: Zmień rozmiar i przenieś tekst za pomocą swobodnej transformacji

Aby zmienić rozmiar tekstu, przejdź do menu Edycja i wybierz Swobodne przekształcanie:

Przejście do Edycja> Swobodne przekształcanie.

Następnie naciśnij i przytrzymaj klawisz Shift i przeciągnij dowolny z uchwytów narożnych na zewnątrz. Przytrzymanie klawisza Shift blokuje kształty liter, aby ich nie zniekształcać. Gdy skończysz, zwolnij przycisk myszy, a następnie zwolnij klawisz Shift:

Przytrzymaj klawisz Shift i przeciągnij uchwyty narożne, aby zmienić rozmiar tekstu.

Aby przenieść tekst, kliknij wewnątrz pola Przekształcanie swobodne i przeciągnij go na miejsce. Zrób miejsce na płomienie wzdłuż górnej części liter, przeciągając tekst w dół do dolnej połowy dokumentu:

Przeciąganie tekstu na miejsce.

Aby to zaakceptować, ponownie kliknij znacznik wyboru na pasku opcji:

Kliknięcie znacznika wyboru, aby zamknąć Swobodną transformację.

Pobierz ten samouczek jako gotowy do druku plik PDF!

Część 2: Rysowanie płomieni wokół tekstu

Krok 5: Rasteryzuj tekst

W panelu Warstwy widzimy nasz tekst na warstwie Tekst nad warstwą Tło:

Panel Warstwy pokazujący warstwę Tekst.

Konwertuj tekst na piksele, klikając prawym przyciskiem myszy (Win) / klikając z wciśniętym klawiszem Control (Mac) na warstwie Tekst i wybierając z menu opcję Rasteryzuj tekst:

Wybranie polecenia Rasteryzuj tekst.

Photoshop konwertuje tekst na normalną warstwę:

Typ został przekonwertowany na piksele.

Krok 6: Powiel warstwę tekstową

Utwórz kopię warstwy, przeciągając ją w dół na ikonę Nowa warstwa na dole panelu Warstwy:

Powielanie warstwy tekstowej.

Krok 7: Wyłącz kopię

Kopia pojawia się nad oryginałem. Na razie wyłącz kopię, klikając jej ikonę widoczności:

Wyłączanie górnej warstwy.

Krok 8: Wybierz oryginalną warstwę tekstową

Następnie kliknij oryginalną warstwę tekstową, aby ją zaznaczyć:

Wybór oryginalnej warstwy tekstowej.

Dowiedz się wszystkiego o warstwach dzięki naszemu kompletnemu przewodnikowi edukacyjnemu!

Krok 9: Obróć tekst o 90° zgodnie z ruchem wskazówek zegara

Jesteśmy gotowi do tworzenia naszych płomieni i zaczniemy od zastosowania filtru wiatru Photoshopa. Problem polega na tym, że filtr wiatru działa tylko od lewej do prawej lub od prawej do lewej. Nie działa w pionie i potrzebujemy, aby nasze płomienie wyglądały, jakby wznosiły się ponad litery. Tak więc, zanim zastosujemy filtr, najpierw musimy obrócić tekst. Przejdź do menu Obraz, wybierz Obrót obrazu, a następnie wybierz 90° zgodnie z ruchem wskazówek zegara:

Przejście do Obraz > Obrót obrazu > 90° zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Spowoduje to obrócenie całego dokumentu, w tym tekstu, na bok:

Tekst po obróceniu obrazu zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Krok 10: Zastosuj filtr wiatru

Po obróceniu tekstu przejdź do menu Filtr, wybierz Stylizuj, a następnie wybierz Wiatr:

Przechodząc do Filtr> Stylizacja> Wiatr.

W oknie dialogowym Wiatr ustaw Metodę na Wiatr i Kierunek na Od lewej, a następnie kliknij OK:

Ustaw Metodę na "Wiatr" i Kierunek na "Od lewej".

Jeśli przyjrzysz się uważnie, zobaczysz małe smugi lub kolce rozciągające się na zewnątrz wzdłuż prawych krawędzi każdej litery. Tutaj przybliżyłem literę F, aby były lepiej widoczne:

Wzdłuż prawych krawędzi pojawiają się małe smugi.

Krok 11: Ponownie nałóż filtr wiatru jeszcze dwa razy

Aby wydłużyć smugi, ponownie zastosuj filtr Wiatr. Wróć do menu Filtr, a ponieważ ostatnio zastosowaliśmy filtr, znajdziesz go na górze listy:

Uruchom filtr Wiatr po raz drugi, przechodząc do Filtr > Wiatr.

Po uruchomieniu go po raz drugi smugi są bardziej widoczne:

Efekt po ponownym uruchomieniu filtru Wiatr.

Zastosuj filtr Wiatr po raz trzeci, ponownie wybierając go z górnej części menu Filtr:

Trzecie uruchomienie filtra wiatru.

A teraz smugi są tak długie, jak potrzebujemy:

Efekt po trzech przejściach filtra wiatru.

Krok 12: Obróć tekst o 90° w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara

Skończyliśmy z filtrem Wiatr, więc obróć tekst z powrotem do pierwotnej orientacji, przechodząc do menu Obraz, wybierając Obrót obrazu, a tym razem wybierając 90° Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara:

Przejście do Obraz > Obrót obrazu > 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

Po obróceniu tekstu smugi wznoszą się teraz ku górze:

Obraz powrócił do swojej pierwotnej pozycji.

Krok 13: Zastosuj filtr rozmycia gaussowskiego

Aby zmiękczyć smugi, zastosuj trochę rozmycia. Przejdź do menu Filtr, wybierz Rozmycie, a następnie Rozmycie gaussowskie:

Idź do Filtr> Rozmycie> Rozmycie gaussowskie.

W oknie dialogowym Rozmycie gaussowskie wybierz niską wartość promienia około 1 piksela, a następnie kliknij OK:

Rozmycie efektu filtru wiatru, aby go zmiękczyć.

Smugi mają teraz bardziej miękki wygląd:

Efekt po zastosowaniu rozmycia gaussowskiego.

Krok 14: Powiel warstwę tła

Wróć do panelu Warstwy, utwórz kopię warstwy tła, przeciągając ją w dół na ikonę Nowa warstwa:

Powielanie warstwy tła.

Kopia pojawia się nad oryginałem:

Nowa warstwa „Kopia w tle”.

Krok 15: Scal warstwy tekstu i kopii tła Background

Połącz warstwę tekstową z warstwą „Kopia w tle”, klikając warstwę tekstową, aby ją zaznaczyć:

Wybór warstwy tekstowej.

Następnie kliknij warstwę prawym przyciskiem myszy (Win) / Control (Mac) i wybierz z menu polecenie Scal w dół:

Wybranie polecenia Scal w dół.

Spowoduje to scalenie obu warstw w jedną warstwę:

Warstwy tekstu i „Kopia w tle” są teraz połączone w jedną.

Krok 16: Zmień nazwę połączonej warstwy „Flames”

Kliknij dwukrotnie nazwę „Kopia w tle”, aby ją podświetlić, a następnie zmień nazwę warstwy „Płomienie”. Naciśnij Enter (Win) / Return (Mac), aby zaakceptować:

Zmiana nazwy połączonej warstwy „Płomienie”.

Krok 17: Narysuj płomienie za pomocą filtra Liquify

Po wybraniu warstwy „Płomienie” przejdź do menu Filtr i wybierz Skraplanie:

Przechodząc do Filtr > Skraplanie.

Wybierz narzędzie Forward Warp

W oknie dialogowym Filtr formowania upewnij się, że narzędzie Forward Warp jest zaznaczone na pasku narzędzi po lewej stronie:

Wybór narzędzia Forward Warp.

Ustaw rozmiar pędzla

Następnie w opcjach narzędzia Pędzel po prawej stronie ustaw rozmiar pędzla na około 100 pikseli:

Zaczynając od pędzla 100 pikseli.

Wypacz smugi

Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, jest nadanie im bardziej delikatnych smug, które utworzyliśmy za pomocą filtra Wiatr. Klikaj wewnątrz smug w różnych miejscach i przeciągnij myszą na niewielką odległość, w lewo lub w prawo, aby delikatnie je wypaczyć i utworzyć subtelne, losowe krzywe. Wystarczy kliknąć, przeciągnąć, zwolnić przycisk myszy, a następnie ponownie kliknąć i przeciągnąć w innym obszarze. Staraj się na razie nie klikać wewnątrz samych liter. Po prostu wypaczaj i poruszaj smugami:

Przeciąganie w lewo i prawo wzdłuż smug, aby je wypaczyć.

Napraw błędy za pomocą narzędzia do rekonstrukcji

Jeśli popełnisz błąd, cofnij ostatni krok, naciskając Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac). Lub wybierz narzędzie Rekonstrukcja z paska narzędzi, a następnie zamaluj obszar, aby cofnąć zastosowane wypaczenie. Po usunięciu błędu przełącz się z powrotem na narzędzie Forward Warp i kontynuuj wypaczanie smug:

Wypaczenie można cofnąć za pomocą narzędzia Rekonstrukcja.

Nie zapomnij uwzględnić smug w środkowej i dolnej części liter. Jeśli chcesz dostosować rozmiar pędzla, naciśnij lewy i prawy klawisz nawiasu klamrowego na klawiaturze. Lewy nawias kwadratowy ( [ ) zmniejsza pędzel, a prawy nawias kwadratowy ( ] ) powiększa go. Kiedy skończysz, powinieneś otrzymać coś podobnego do tego, co mam tutaj:

Smugi po dodaniu początkowego wypaczenia.

Zmniejsz rozmiar pędzla i rysuj małe płomienie

Wróć do opcji narzędzia Pędzel, zmniejsz rozmiar pędzla do około 20 pikseli:

Zmniejszenie rozmiaru pędzla.

Tym razem, aby stworzyć małe płomienie, kliknij wewnątrz liter i przeciągnij w górę w smugi. Spróbuj przeciągnąć w różnych kierunkach, aby uzyskać różnorodność, a nawet podążaj ścieżką smug, aby uzyskać dodatkowy efekt:

Rysowanie małych płomieni wzdłuż wierzchołków liter.

Ponownie, jeśli popełnisz błąd, naciśnij Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac), aby cofnąć ostatni krok. Kiedy skończysz z górami liter, zrób to samo z dolną i środkową częścią. Wynik powinien wyglądać mniej więcej tak:

Wynik po narysowaniu małych płomieni.

Zwiększ rozmiar pędzla i rysuj większe płomienie

Zwiększ rozmiar pędzla do około 50 pikseli:

Wybór większego rozmiaru pędzla.

Następnie kliknij losowe miejsca wewnątrz liter i przeciągnij w górę, aby utworzyć większe płomienie. Ponownie przeciągnij w różnych kierunkach, aby urozmaicić:

Rysowanie większych płomieni większym pędzlem.

Oto mój wynik po dodaniu większych płomieni:

Dodano większe płomienie.

Zwiększ rozmiar pędzla i narysuj największe płomienie

Na koniec zwiększ rozmiar pędzla do około 70 pikseli:

Ustawienie rozmiaru pędzla na 70 pikseli.

A następnie kliknij i przeciągnij, aby dodać kilka jeszcze większych płomieni wzdłuż szczytów. Jeden na list powinien to zrobić:

Dodanie kilku większych płomieni dla wzmocnienia efektu.

Kiedy skończysz, kliknij OK, aby zamknąć filtr Skraplanie, a oto mój wynik:

Wynik filtra skraplania.

Część 3: Kolorowanie płomieni

Krok 18: Dodaj dwie warstwy dopasowania Barwa/Nasycenie

W tej chwili nasze płomienie są po prostu białe, więc dodajmy im trochę koloru.

Dodaj pierwszą warstwę dopasowania Barwa/Nasycenie

W panelu Warstwy kliknij ikonę Nowa warstwa wypełnienia lub dopasowania u dołu:

Dodanie nowej warstwy dopasowania.

Następnie wybierz z listy Barwa/Nasycenie:

Wybór odcienia/nasycenia.

Warstwa dopasowania pojawia się bezpośrednio nad warstwą „Płomyki”:

Zostanie dodana pierwsza warstwa dopasowania Barwa/Nasycenie.

Elementy sterujące i opcje warstwy dopasowania pojawiają się w panelu Właściwości programu Photoshop. Najpierw włącz opcję Koloruj. Następnie ustaw wartość Barwa na 40, a Nasycenie na 100:

Kontrolki Barwa/Nasycenie w panelu Właściwości.

To dodaje ciepłego żółtego do szczytów płomieni:

Wynik z pierwszą warstwą dopasowania Barwa/Nasycenie.

Dodaj drugą warstwę dopasowania Barwa/Nasycenie

Dodaj drugą warstwę dopasowania Barwa/Nasycenie, klikając ponownie ikonę Nowe wypełnienie lub Warstwa dopasowania w panelu Warstwy:

Kliknięcie ikony nowego wypełnienia lub warstwy dopasowania.

I wybierając z listy Barwa/Nasycenie:

Ponownie wybierając Barwa/Nasycenie.

W panelu Właściwości tym razem pozostaw opcję Koloruj niezaznaczoną i po prostu ustaw wartość Odcień na -15:

Ustawienie odcienia na -15.

Zmienia to kolor płomieni z żółtego na pomarańczowy:

Wynik z drugą warstwą dopasowania Barwa/Nasycenie.

Krok 19: Zmień tryb mieszania na Overlay

Aby zmieszać kolory z dwóch warstw dopasowania Barwa/Nasycenie, zmień tryb mieszania drugiej z Normalny na Nakładka:

Zmiana trybu mieszania warstw na Nakładka.

To łączy ze sobą zarówno pomarańczę, jak i żółć:

Wynik po zmianie trybu mieszania.

Krok 20: Dodaj dopasowanie Poziomy nad warstwą „Płomyki”

Aby zmienić pozostałe białe obszary na żółty, wybierz warstwę „Płomienie”:

Wybór warstwy „Płomienie”.

Następnie kliknij ikonę Nowa warstwa wypełnienia lub dopasowania:

Kliknięcie ikony nowego wypełnienia lub warstwy dopasowania.

I tym razem wybierz Poziomy:

Dodanie warstwy dopasowania Poziomy.

Photoshop dodaje warstwę dopasowania Poziomy bezpośrednio nad warstwą „Płomyki”:

Dodano warstwę dopasowania Poziomy.

Krok 21: Obniż maksymalny poziom jasności

W panelu Właściwości zobaczysz dwie wartości poziomów wyjściowych; jedna ustawiona na 0, a druga na 255. Pierwsza wartość kontroluje minimalny poziom jasności warstw poniżej warstwy dopasowania, a druga kontroluje maksymalną jasność. Aby zgasić płomienie i tekst z białego na żółty, zmniejsz drugą wartość z 255 do 185:

Obniżenie maksymalnej jasności Poziom wyjściowy do 185.

A oto wynik. Białe obszary są teraz żółte, ale pomarańczowe pasemka nadal pozostają wzdłuż szczytów płomieni:

Wynik po obniżeniu poziomu wyjściowego.

Pobierz ten samouczek jako gotowy do druku plik PDF!

Część 4: Kolorowanie tekstu

Teraz, gdy dodaliśmy trochę koloru do płomieni, pokolorujmy sam tekst. I zrobimy to za pomocą efektów warstw Photoshopa.

Krok 22: Wybierz i włącz górną warstwę

Wróć do panelu Warstwy, kliknij górną warstwę (warstwę „FIRE copy”), aby ją wybrać, a następnie włącz warstwę, klikając jej ikonę widoczności:

Zaznaczanie i włączanie warstwy tekstowej.

Krok 23: Zmień nazwę warstwy

Ponieważ jest to nasza główna warstwa tekstowa, kliknij dwukrotnie jej nazwę, aby ją podświetlić, a następnie zmień nazwę warstwy „Tekst”. Naciśnij Enter (Win) / Return (Mac), aby zaakceptować:

Zmiana nazwy górnej warstwy „Tekst”.

Krok 24: Dodaj efekt warstwy nakładki gradientowej

Po wybraniu warstwy „Tekst” kliknij ikonę Style warstw (ikona „fx”) u dołu panelu Warstwy:

Kliknięcie ikony Style warstw.

A następnie wybierz nakładkę gradientową z listy:

Dodanie efektu warstwy Gradient Overlay.

Resetowanie domyślnych ustawień gradientu

Spowoduje to otwarcie okna dialogowego Styl warstwy programu Photoshop z ustawionymi opcjami nakładki gradientowej. Najpierw kliknij przycisk Resetuj do domyślnych, aby upewnić się, że zaczynamy od ustawień domyślnych:

Resetowanie nakładki gradientowej do ustawień domyślnych.

Edycja gradientu

Aby edytować gradient, kliknij próbkę koloru:

Kliknięcie próbki koloru.

W Edytorze Gradientu kliknij dwukrotnie znacznik koloru poniżej lewego końca gradientu:

Edycja lewego koloru.

Następnie w próbniku kolorów wybierz ciemnoczerwony, ustawiając wartość barwy (H) na 7, wartość nasycenia (S) na 100, a wartość jasności (B) na 27. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć próbnik kolorów:

Ustawienie lewego koloru gradientu na ciemnoczerwony.

Wróć do Edytora gradientów, kliknij dwukrotnie znacznik koloru poniżej prawego końca gradientu:

Edycja odpowiedniego koloru.

W selektorze kolorów wybierz jaśniejszy pomarańczowy, ustawiając Odcień na 30, Nasycenie na 95 i Jasność na 96:

Ustawienie odpowiedniego koloru gradientu na pomarańczowy.

Kliknij OK, aby zamknąć Próbnik kolorów, a następnie kliknij OK, aby zamknąć Edytor gradientów, ale pozostaw otwarte okno dialogowe Styl warstwy. Tekst jest teraz pokolorowany gradientem:

Wynik po dodaniu nakładki gradientowej do tekstu.

Krok 25: Dodaj styl warstwy Outer Glow

W oknie dialogowym Styl warstwy wybierz Blask zewnętrzny z listy efektów po lewej stronie:

Dodanie efektu warstwy Outer Glow.

Następnie w opcjach Blask zewnętrzny kliknij próbkę koloru, aby zmienić kolor blasku:

Kliknięcie próbki koloru Outer Glow.

A w próbniku kolorów wybierz jasnoczerwony. Ustawię wartość Barwy na 0, Nasycenie na 95, a Jasność również na 95. Następnie kliknij OK, aby zamknąć Próbnik kolorów:

Wybór jaskrawoczerwonego blasku zewnętrznego.

Wróć do opcji Blask zewnętrzny, dostosuj Krycie, aby kontrolować jasność blasku i Rozmiar, aby kontrolować odległość, na jaką blask rozciąga się na zewnątrz tekstu. Ustawię krycie na 60%, a rozmiar na 40 pikseli:

Ustawianie nieprzezroczystości i rozmiaru Outer Glow.

Oto efekt z czerwoną poświatą wokół liter:

Wynik z nałożoną poświatą zewnętrzną.

Krok 26: Dodaj wewnętrzny blask

Wciąż w oknie dialogowym Styl warstwy wybierz Inner Glow po lewej stronie:

Dodanie efektu warstwy Inner Glow.

W opcjach Blask wewnętrzny kliknij próbkę koloru:

Zmiana koloru Inner Glow.

A w selektorze kolorów wybierz jasną pomarańczę. Ustawię odcień na 20, nasycenie na 100, a jasność na 90. Po zakończeniu kliknij OK, aby zamknąć Próbnik kolorów:

Wybór koloru pomarańczowego dla Inner Glow.

I na koniec, z powrotem w opcjach Inner Glow, zwiększ krycie do 100%, a następnie ustaw rozmiar na około 24 piksele:

Ustawianie nieprzezroczystości i rozmiaru Inner Glow.

Skończyliśmy z naszymi stylami warstw, więc kliknij OK, aby zamknąć okno dialogowe Styl warstwy. Oto wynik ze wszystkimi trzema efektami warstw zastosowanymi do tekstu:

Wynik z zastosowanymi wszystkimi trzema efektami warstw.

Część 5: Łączenie tekstu z płomieniami

W tej chwili tekst wygląda, jakby siedział przed płomieniami. Wtopimy tekst w płomienie za pomocą maski warstwy.

Krok 27: Dodaj maskę warstwy do warstwy tekstowej

Gdy warstwa „Tekst” jest nadal aktywna, kliknij ikonę Dodaj maskę warstwy na dole panelu Warstwy:

Dodanie maski warstwy do warstwy „Tekst”.

Obok miniatury podglądu warstwy „Tekst” pojawi się miniatura białej maski warstwy:

Miniaturka maski warstwy.

Krok 28: Wybierz narzędzie Pędzel

Chwyć narzędzie Pędzel z paska narzędzi:

Wybór narzędzia Pędzel.

Krok 29: Ustaw kolor pędzla na czarny

Musimy pomalować maskę warstwy na czarno, więc upewnij się, że kolor pierwszego planu (kolor pędzla) jest ustawiony na czarny:

Ustaw kolor pędzla na czarny.

Krok 30: Maluj wzdłuż krawędzi liter, aby wtopić się w płomienie

Kliknij prawym przyciskiem myszy (Win) / kliknij z wciśniętym klawiszem Control (Mac) wewnątrz dokumentu, aby wyświetlić opcje pędzla. Następnie obniż Twardość do 0%, aby malować miękkim pędzlem, i ustaw Rozmiar na 30-40 pikseli. Naciśnij Enter (Win) / Return (Mac), aby zamknąć opcje pędzla:

Ustaw rozmiar i twardość pędzla.

Następnie zacznij malować wzdłuż górnych części liter. Ostre krawędzie tekstu znikną w płomieniach. Staraj się malować bardziej falistą linią niż linią prostą:

Malowanie wzdłuż górnej części pierwszej litery, aby wtopić krawędź w płomienie.

Jeśli popełnisz błąd, naciśnij Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac), aby to cofnąć. Następnie kontynuuj malowanie, aż górna część każdej litery będzie wyglądać, jakby topiła się w ogniu:

Wynik po zmieszaniu górnej części liter.

Kiedy skończysz z górą, zrób to samo ze środkowymi i dolnymi krawędziami liter, malując wzdłuż nich, aby wtopić je w płomienie. Użyj lewego i prawego klawisza nawiasu klamrowego na klawiaturze, jeśli chcesz dostosować rozmiar pędzla:

Maluj wzdłuż pozostałych krawędzi, aby również wtopić je w płomienie.

Aby wzmocnić efekt, użyj większego pędzla (naciśnij kilka razy prawy nawias klamrowy) i pomaluj wzdłuż pozostałych krawędzi liter, aby dodać blasku do tych obszarów. Trzymaj większość kursora pędzla poza literą, tak aby przechodziła nad nią tylko zewnętrzna krawędź:

Malowanie wzdłuż losowych części krawędzi, aby dodać blasku.

Oto mój wynik po malowaniu wzdłuż krawędzi. Prawie skończyliśmy:

Efekt po wtopieniu tekstu w płomienie.

Część 6: Dodawanie tekstury do efektu

Dodajmy trochę tekstury, zarówno do samego tekstu, jak i do płomieni.

Krok 31: Dodaj nową warstwę

Gdy warstwa „Tekst” jest nadal aktywna, kliknij ikonę Nowa warstwa na dole panelu Warstwy:

Dodanie nowej warstwy.

Nad warstwą „Tekst” pojawi się nowa pusta warstwa. Zamierzamy utworzyć teksturę za pomocą filtra Chmury programu Photoshop, więc kliknij dwukrotnie nazwę warstwy, aby ją podświetlić, a następnie zmień jej nazwę na „Chmury”. Naciśnij Enter (Win) / Return (Mac), aby zaakceptować:

Zmień nazwę nowej warstwy „Chmury”.

Krok 32: Zastosuj filtr Chmury

Na pasku narzędzi upewnij się, że kolory pierwszego planu i tła są ustawione na domyślne (czarny i biały). Jeśli nie, naciśnij D na klawiaturze, aby je zresetować:

Domyślne kolory pierwszego planu i tła.

Następnie przejdź do menu Filtr, wybierz Renderuj, a następnie wybierz Chmury:

Przechodząc do Filtr> Renderuj> Chmury.

Photoshop wypełnia warstwę losowymi czarno-białymi „chmurami”, tymczasowo blokując widok tekstu:

Dokument po uruchomieniu filtru Chmury.

Aby zmieszać teksturę chmurki z tekstem i płomieniami, zmień tryb mieszania warstwy „Chmury” z Normalny na Nakładkę. Następnie dostosuj intensywność tekstury, zmniejszając krycie warstwy do około 70%:

Łączenie tekstury chmury z tekstem.

A oto wynik z dodaną teksturą. Widać to głównie w tekście, ale w płomieniach można też dostrzec subtelne światła i cienie:

Efekt z wkomponowaną teksturą chmurki.

Krok 33: Dodaj kolejną nową warstwę

Dodamy jeszcze jedną teksturę, tym razem, aby wzmocnić płomienie. Kliknij ponownie ikonę Nowa warstwa na dole panelu Warstwy:

Dodanie kolejnej nowej warstwy.

Nowa warstwa pojawi się nad warstwą „Chmury”. Stworzymy tę drugą teksturę za pomocą filtra Włókna Photoshopa, więc zmień nazwę tej warstwy na „Włókna”:

Warstwa „Włókien” zostanie użyta do dodania tekstury do płomieni.

Krok 34: Zastosuj filtr Włókna

Upewnij się, że kolory pierwszego planu i tła są nadal ustawione na czarno-białe:

Filtry Chmury i Włókna używają kolorów pierwszego planu i tła.

Następnie przejdź do menu Filtr, wybierz Render, a następnie wybierz Włókna:

Idź do Filtr> Renderuj> Włókna.

W oknie dialogowym Włókna po prostu zaakceptuj ustawienia domyślne i kliknij OK:

Będą działać domyślne ustawienia włókien.

Photoshop wypełnia warstwę losowym wzorem włókien, ponownie blokując efekt tekstowy:

Tekstura utworzona za pomocą filtra Fibres.

Krok 35: Rozmyj teksturę za pomocą rozmycia gaussowskiego

Zmiękcz teksturę, przechodząc do menu Filtr, wybierając Rozmycie, a następnie Rozmycie gaussowskie:

Idź do Filtr> Rozmycie> Rozmycie gaussowskie.

W oknie dialogowym Rozmycie gaussowskie ustaw wartość Promień na 2 piksele, a następnie kliknij OK:

Nałożenie niewielkiej rozmycia na włókna.

Krok 36: Zmień tryb mieszania na Miękkie światło

Następnie, aby zmieszać włókna z płomieniami, zmień tryb mieszania warstwy „Fibers” na Soft Light:

Zmiana trybu mieszania warstw „Włókna” na Miękkie światło.

Problem polega na tym, że zlewa się teksturę nie tylko z płomieniami, ale także z tekstem, który nie wygląda dobrze:

Wynik po zmianie trybu mieszania tekstury „Włókna”.

Krok 37: Dodaj maskę z czarną warstwą

Aby to naprawić, naciśnij i przytrzymaj klawisz Alt (Win) / Option (Mac) i kliknij ikonę Dodaj maskę warstwy w panelu Warstwy:

Przytrzymaj Alt (Win) / Option (Mac) i dodaj maskę warstwy.

Dodaje maskę warstwy do warstwy „Włókna” i wypełnia maskę czernią, która ukrywa całą teksturę:

Klawisz Alt (Win) / Option (Mac) wypełnił maskę czernią zamiast bieli.

Krok 38: Pomaluj teksturę w płomieniach

Zmień kolor pędzla z czarnego na biały, naciskając klawisz X na klawiaturze, aby zamienić kolory pierwszego planu i tła:

Naciśnij X, aby ustawić kolor pędzla na biały.

Następnie użyj lewego lub prawego klawisza nawiasu klamrowego na klawiaturze, aby w razie potrzeby zmienić rozmiar pędzla i pomaluj płomienie, aby przywrócić teksturę włókien:

Pomaluj płomienie, aby przywrócić teksturę.

Jeśli popełnisz błąd i przypadkowo zamalujesz tekst, naciśnij X, aby zamienić kolor pędzla z białego na czarny, a następnie zamaluj błąd, aby go ukryć. Następnie ponownie naciśnij X, aby zmienić kolor pędzla z powrotem na biały i kontynuuj malowanie nad płomieniami. A tutaj, po odmalowaniu tekstury, jest mój końcowy wynik „ognistego tekstu”:

Efekt końcowy.

Mamy to! Oto jak podpalić tekst za pomocą Photoshopa! Możesz także dowiedzieć się, jak zamienić tekst w złoto, jak stworzyć tekst retro z lat 80., jak stworzyć pyszny tekst z trzciny cukrowej i wiele więcej w naszej sekcji Efekty tekstowe w Photoshopie!

Author

October 17,2021

Leave a Reply