Utwórz płonące dopasowanie wektora za pomocą siatek gradientowych

September 26,2021 Post by : Pamela Klityńska
Utwórz płonące dopasowanie wektora za pomocą siatek gradientowych Utwórz płonące dopasowanie wektora za pomocą siatek gradientowych

Jeśli ty

chcę tworzyć wektorowe płomienie w programie Illustrator, w tym samouczku będę

pokażę, jak stworzyć ilustrację płonącej zapałki za pomocą

gradient ognia. Dowiesz się, jak zrobić realistyczny płomień zapałek

który jest również w pełni skalowalny.

A jeśli potrzebujesz płomieni wektorowych, ale chcesz zaoszczędzić czas, zawsze możesz pobrać te realistyczne grafiki wektorowe z ogniem z Envato Elements:

Czego nauczysz się w tym samouczku programu Vector Flames Illustrator

Jak stworzyć płonącą zapałkę w Illustratorze

Jak stworzyć grafikę wektorową ognia

Jak stworzyć siatkę z gradientem ognia

Jak tworzyć płomienie wektorowe w programie Illustrator

Śledź z nami na naszym kanale Envato Tuts+ na YouTube:

1. Jak stworzyć zapałkę wektorową?

1.

Krok 1

Utwórz nowy dokument w trybie kolorów RGB. Weź narzędzie Prostokąt (M) i stwórz czarny prostokąt. To będzie nasze tło. Zablokuj tę warstwę.

Krok 2

Utwórz nową warstwę. Ponownie weź narzędzie Prostokąt (M) i narysuj prostokąt w kształcie zapałki. Teraz wypełnij go liniowym gradientem różnych odcieni brązu, aby przekazać rozkład światła na krawędziach zapałki. Oto odcienie, których użyłem:

#482217

#efd195

#994521

Krok 3

Skopiuj ten prostokąt i wklej go z przodu za pomocą Control-F. Teraz nieznacznie zmniejsz wysokość prostokąta i wypełnij go nowym gradientem liniowym. Odcienie brązu na tym prostokącie powinny być ciemniejsze niż na dolnym prostokącie. Oto wartości, których użyłem:

#310901

#996148

#782803

Krok 4

Zaznacz oba prostokąty i przejdź do Object > Blend > Make. Następnie przejdź do Object > Blend > Blend Options i ustaw odstępy na Określone kroki, 50.

Krok 5

Utwórz kolejny prostokąt o tej samej szerokości co poprzedni. Dodaj wypełnienie gradientowe, jak pokazano tutaj. Wartości, których użyłem to:

#340900

#984420

#792702

Krok 6

Ustaw krycie na 0%.

Krok 7

Skopiuj prostokąt i wklej go z przodu (Control+F). Następnie zmień jego rozmiar, aby był bardzo cienki, i ustaw jego krycie z powrotem na 100%.

Krok 8

Zaznacz dwa ostatnie prostokąty i przejdź do Object > Blend > Make.

2. Jak stworzyć wektorową głowicę dopasowania?

2.

Krok 1

Weź narzędzie Elipsa (L) i stwórz czerwone kółko (#e20612) wyrównane do poziomej osi zapałki.

Krok 2

Weź narzędzie Zaznaczanie bezpośrednie (A) i kliknij dwukrotnie punkt po lewej stronie. Przytrzymaj Shift i przeciągnij go w lewo. Następnie weź narzędzie Pen Tool (P) i dodaj nowy punkt zakotwiczenia na każdym przecięciu głowy i zapałki.

Krok 3

Przytrzymaj Alt i kliknij oba nowe punkty kontrolne, aby przeciąć ich uchwyty. Następnie weź narzędzie Zaznaczanie bezpośrednie (A) i przeciągnij punkt między nimi w kierunku głowy.

Krok 4

Wypełnij główkę zapałki promieniowym gradientem, który przechodzi od ciemnego brązu do jasnych odcieni. Oto odcienie, których użyłem:

#210900

#994521

#f1ce94

Krok 5

Skopiuj i wklej kształt głowy do tyłu za pomocą Control-B. Wypełnij kopię jednolitym ciemnobrązowym kolorem (#340900) i przesuń ją lekko w lewo.

Krok 6

Weź narzędzie Pióro (P) i stwórz miejsce, w którym będzie palone drewno. Wypełnij te obszary gradientem liniowym złożonym z ciemnych odcieni koloru brązowego. Oto moje odcienie:

#492117

#240700

Przenieś te dwa obiekty poniżej warstw główki zapałki.

Krok 7

Czas stworzyć pory na główce zapałki. Weź narzędzie Elipsa (L) i narysuj elipsę. Weź narzędzie Kroplomierz (I) i przytrzymaj klawisz Shift, aby wybrać kolor z obszaru po prawej stronie.

Krok 8

Skopiuj i wklej elipsę z przodu (Control+F), zmniejsz jej rozmiar i wypełnij ją jednolitym ciemnobrązowym (takim samym jak cień pod główką zapałki).

Krok 9

Użyj tej techniki, aby stworzyć więcej porów na główce zapałki.

3. Jak stworzyć wektor dopasowujący płomień?

3.

Krok 1

Teraz pokażę ci, jak stworzyć płomień zapałki. Zablokuj tę warstwę i utwórz nową. Przeciągnij go pod poprzednią warstwę. Weź narzędzie Elipsa (L) i narysuj duże czerwone kółko (#e20612). Używając narzędzia Zaznaczanie bezpośrednie (A), pociągnij górny punkt kontrolny do góry.

Krok 2

Wybierz kształt płomienia i przejdź do Object > Create Gradient Mesh. Ustaw liczbę wierszy i kolumn w oknie dialogowym.

Krok 3

Użyj narzędzia Zaznaczanie bezpośrednie (A), aby nieco zniekształcić siatkę. Każdy płomień jest inny, więc nie musisz mnie bezpośrednio kopiować.

Krok 4

Wybierz siatkę gradientu za pomocą narzędzia Zaznaczanie (V) i wypełnij ją kolorem czarnym. Ustaw tryb mieszania na ekran.

Krok 5

Teraz możesz pokolorować płomień. Wybierz węzły siatki i zastosuj do nich żółty i czerwony kolor. Węzły leżące poza granicami siatki gradientowej powinny pozostać czarne, w przeciwnym razie uzyskalibyśmy ostre krawędzie płomienia, co wygląda niewłaściwie.

Oto kolory, których użyłem do płomienia:

#fff38d

#d14507

Krok 6

Zablokuj tę warstwę i utwórz nową na wierzchu. Weź narzędzie Pióro (P) i narysuj podobny kształt. Zmień go w siatkę gradientową z 4 rzędami i kolumnami i dodaj do niej kolory za pomocą tej samej techniki. Użyte przeze mnie kolory to:

#faeda7

#d7651e

#e78c43

Krok 7

Ustaw tryb mieszania na ekran.

Krok 8

Teraz utwórz jeszcze dwa pióra płomienia tą samą techniką tworzenia gradientu ognia.

4. Jak stworzyć dym wektorowy?

4.

Krok 1

Nie ma dymu bez ognia i odwrotnie, więc dodajmy trochę dymu. Zablokuj poprzednią warstwę i utwórz nową. Weź narzędzie Prostokąt (M) i stwórz prostokąt wypełniony czernią. Ustaw tryb mieszania na ekran.

Krok 2

Zachowaj zaznaczony prostokąt i utwórz siatkę gradientową z 2 rzędami i 3 kolumnami.

Krok 3

Zmień kolor dwóch dolnych punktów na niebieski (#7ba9ca).

Krok 4

Teraz musimy wygiąć kształt prostokąta w kształt strumienia dymu. Umieść prostokąt blisko płomienia, a następnie weź narzędzie Lasso (Q) i zaznacz wszystkie węzły siatki po prawej stronie.

Krok 5

Weź narzędzie do obracania (R) i ustaw centralny obrót w środkowym punkcie po lewej stronie. Następnie obróć zaznaczenie, aby zagiąć prostokąt.

Krok 6

Zaznacz teraz prawą połowę kształtu.

Krok 7

Zagnij ten wybór, umieszczając środek obrotu w tym miejscu:

Krok 8

Dodatkowo możesz przesuwać poszczególne węzły za pomocą narzędzia Zaznaczanie bezpośrednie (A), aby uzyskać większą kontrolę nad ostatecznym kształtem.

Krok 9

Przenieś warstwę dymu pod wszystkie pozostałe warstwy. Stwórz kilka dodatkowych strumieni dymu, używając tej samej techniki. Zapraszam do stosowania różnych odcieni niebieskiego. Możesz również ukryć warstwy płomieni, aby lepiej widzieć dym.

5. Jak stworzyć ostateczną kompozycję?

5.

Krok 1

Podczas pracy z gradientami łatwiej jest umieścić obiekt pionowo lub poziomo. Ale ta kompozycja wygląda dość nudno. Odblokuj teraz wszystkie warstwy z wyjątkiem tła i obróć cały płonący mecz, aby uzyskać ciekawszą kompozycję. W tym momencie możesz również zmienić rozmiar tła, aby lepiej dopasować go do kompozycji.

Krok 2

Skopiuj prostokąt tła, wybierz górną warstwę i wklej go z przodu (Control-F). Wybierz Wszystkie (Control-A), a następnie przejdź do Obiekt > Maska przycinająca > Utwórz.

Wniosek

Po opanowaniu technik opisanych w tym samouczku możesz tworzyć realistyczne płomienie wektorowe, zapalniczki lub pochodnie. Kto wie, może zechcesz rozpalić ogień! I daj mu trochę ciepła!

Czy chcesz wypróbować inne samouczki dotyczące tworzenia efektów wektorowych? Sprawdź nasze rekomendacje:

Narzędzie Gradient Mesh
Jak narysować brzoskwinie wektorowe za pomocą siatki gradientowej w programie Adobe Illustrator
Władimir Galantsev

Wzory
Jak zrobić wzór Chevron w programie Illustrator
Monika Zagrobelna

Efekty tekstowe
Tworzenie przyjaznego dla środowiska leczenia typu zielonego
Ryan Putnam

Narzędzie Gradient Mesh
Jak stworzyć szablon makiety wektorowej koszulki w programie Adobe Illustrator
Władimir Galantsev

Projektowanie ikon
Jak tworzyć ikony mediów społecznościowych w wektorze?
Diana Toma

Author

September 26,2021

Leave a Reply