Twórz ikony kreskówek na Międzynarodowy Dzień Widoczności Transpłciowych w Adobe Illustrator

October 05,2021 Post by : Pamela Klityńska
Twórz ikony kreskówek na Międzynarodowy Dzień Widoczności Transpłciowych w Adobe Illustrator Twórz ikony kreskówek na Międzynarodowy Dzień Widoczności Transpłciowych w Adobe Illustrator

Narysujmy zabawne ikony kreskówek w programie Adobe Illustrator CC! Pobierz plik szkicu po prawej stronie tego samouczka lub możesz naszkicować własne portrety i zastosować opisane poniżej techniki, aby stworzyć własne spersonalizowane ikony, gotowe do użycia w Internecie i druku.

31 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Widoczności Transpłciowych, dzień świętujący społeczność transpłciową i podnoszący świadomość dyskryminacji osób transpłciowych na całym świecie. Osoby, które wybrałem dla tych ikon, identyfikują się na różne sposoby i są aktywne na rzecz świadomości transpłciowej oraz w większej społeczności LGBT:

Janet Mock: Znana pisarka, aktywistka trans+ i prezenterka rozrywki. Janet współpracowała z organizacjami LGBT przy tworzeniu programów młodzieżowych przeznaczonych dla osób transpłciowych w celu wsparcia i edukacji, a także często pisała i mówiła o problemach trans* w naszym społeczeństwie i jej własnych doświadczeniach.

Laura Jane Grace: Liderka punkowego zespołu Against Me!, Laura jest nie tylko fantastycznym muzykiem, ale także publicznie przeszła przez proces przemiany. Album Against Me! Transgender Dysphoria Blues porusza temat dysforii płci.

Marsha P. Johnson: Znana działaczka LGBT, weteranka Stonewall Riot i drag queen, Marsha była podstawą gejowskiej i artystycznej sceny Nowego Jorku w latach 60. i 70. XX wieku. Wraz z Sylvią Riverą założyła STAR (Sweet Transvestite Action Revolutionaries), grupę skoncentrowaną na pomocy bezdomnym drag queens i trans* kobietom kolorowym.

Chaz Bono: Całkiem sławny jako syn Cher i nieżyjącego już Sonny'ego Bono, Chaz jest pisarzem, artystą estradowym i działaczem LGBT. Podobnie jak inni z tej listy, jego przejście było publiczne. Pisał dla magazynu The Advocate, pracował jako rzecznik kampanii na rzecz praw człowieka i współpracował z GLAAD jako dyrektor ds. mediów rozrywkowych.

Balian Buschbaum: niemiecki tyczkarz, który przed przejściem na emeryturę brał udział w zawodach światowych i olimpijskich. Uwzględniłem go ze względu na jego otwartość i publiczne przemiany, ponieważ sportowcy są często szanowani, a ci, którzy zajmują się kwestiami płci w sposób publiczny, są ikonami dla młodzieży.

Tyler Ford: Chociaż nie jest tak sławny, jak ci wymienieni powyżej, Tyler jest znanym działaczem i pisarzem zajmującym się młodzieżą płciową oraz LGBT. Pisali dla magazynu Rookie, MTV i współpracowali z fundacją Happy Hippie, organizacją wspierającą bezdomną młodzież LGBT.

Lista wybitnych aktywistów trans* idzie o wiele dalej i zachęcam Cię, po stworzeniu czegoś fantastycznego za pomocą samouczka, do rozważenia tych profilowanych tutaj jako punktu wyjścia dla Międzynarodowego Dnia Widoczności Transpłciowych.

1. Używanie szkicu jako ikony

1.

Krok 1

Zobaczmy moje wstępne szkice. Wszystkie sześć moich osób ma portrety narysowane w małych zaokrąglonych pudełkach. Zrobiłem notatki na temat ich fryzur i kształtów twarzy, i chciałem dla każdego z nich uzyskać urocze, kreskówkowe podobieństwo.

Możesz budować swoje ikony na podstawie tych szkiców i podążać za mną lub użyć czegoś własnego i zastosować techniki opisane poniżej.

Krok 2

Naszym pierwszym tematem ikon jest Janet Mock. Zablokowałem szkic na osobnej warstwie w panelu Warstwy nowego dokumentu w programie Adobe Illustrator. Na nowej warstwie zacząłem od narzędzia Pióro (P) i odrysowałem podstawowy kształt głowy ze szkicu.

Potem zacząłem śledzić oczy. Tymczasowo ustawiłem tryb mieszania kształtu głowy na Mnożenie w panelu Przezroczystość, aby upewnić się, że pasuje do rysów twarzy, które zaczynałem rysować.

Krok 3

Na razie ukryłem kształt głowy w panelu Warstwy. Używając narzędzia Kropla (Shift-B) z włączonym naciskiem, podążałem za liniami szkicu, aby narysować oczy, nos i usta. (Jeśli używasz myszy, możesz trzymać się narzędzia Pióro lub narzędzia Krzywizna (Shift-~), aby rysować komponenty i śledzić szkic).

W przypadku oczu narysowałem dwa obiekty gradientowe w kształcie migdałów z gradientami liniowymi przechodzącymi od ciemnofioletowego do białego iz powrotem do ciemnofioletowego. Dostosuj rozkład gradientu za pomocą narzędzia Gradient (G) lub panelu Gradient.

Uważam, że użycie narzędzia Kropla sprawia, że ​​projekt jest kreskówkowy i wygląda tak, jakby był narysowany markerem. Możesz również uzyskać podobny wygląd, używając obrysowanych ścieżek i dostosowując grubość obrysu za pomocą narzędzia Szerokość (Shift-W).

Krok 4

Umieściłem kształt głowy pod nowo narysowanymi rysami twarzy. Zgrupuj (Control-G) razem komponenty twarzy i wyśrodkuj je w pionie względem obiektu głowy. Jak widać, mamy gotowe podstawy: brwi, oczy, nos i usta. Przejdźmy do szczegółów!

2. Szczegółowość twarzy za pomocą gradientów

2.

Krok 1

Lubię odwoływać się do moich szkiców tak często, jak to możliwe. Daj nosowi pewną wariację kolorystyczną, rysując kształt na całym nosie i stosując gradient, który przechodzi od odcienia czerwieni, pomarańczy lub brązu do odcienia skóry, którego używasz do portretu.

To samo zrobiłam z cieniami za obydwoma oczami, podkreślając łuk brwiowy i koci kształt rzęs.

Zmieniłem linie nosa i ust na ciemnoróżowe i narysowałem usta za pomocą narzędzia Ołówek (N) jako dwa różne kształty umieszczone poniżej linii ust w panelu Warstwy.

Krok 2

Rozłóżmy niektóre szczegóły, które powstały do ​​tej pory:

Umieść gradienty cieni za oczami. Zwróć także uwagę na przezroczysty cień narysowany na oczach. Upewnij się, że ma ten sam kolor co kontur oka i dostosuj przezroczystość lub zastosuj gradient, aby nadać twarzy odrobinę głębi.

Zęby mają ten sam gradient i cień, co te na oczach — zauważ, jak cienie znajdują się w kącikach ust, a podświetlenie znajduje się pośrodku.

W przypadku nosa narysowałem owal na środek nosa, używając tego samego gradientu, który był wcześniej używany na nosie. Tryb mieszania został ustawiony na Ekran, a krycie zostało zmniejszone do 70-50% w panelu Przezroczystość.

Krok 3

W przypadku wysokich kości policzkowych Janet narysowałem kształt, który przecina bok jej twarzy na pół po przekątnej, i użyłem narzędzia do tworzenia kształtów (Shift-M), aby idealnie dopasować go do obiektu na głowie. Zastosowałem liniowy gradient do kształtu, który przechodzi od ciemnobrązowego do tego samego brązu, co kolor jej skóry, z ciemniejszym kolorem na zewnątrz szczęki (patrz poniżej).

Krok 4

Następnie narysowałem kilka podkreślonych kształtów na czole i policzkach. Do każdego z nich zastosowałem gradienty promieniste, przechodząc od odcienia skóry przy 100% krycia do 0% krycia z trybem mieszania ustawionym na Ekran.

Krok 5

Przyspieszając nasz proces tworzenia twarzy, spójrzmy na dodane przeze mnie szczegóły:

Dodaj kilka prostych uszu! Używając szkicu jako przewodnika, narysuj dwa kształty uszu i umieść je za głową z ciemnoróżowymi kształtami szczegółów.

Kolczyki to dwa zaokrąglone prostokąty z zastosowanym gradientem liniowym, który przechodzi od żółtego do jasnożółtego iz powrotem do żółtego. Do kształtu zastosowano również żółto-pomarańczowe pociągnięcie, aby nieco oddzielić go od twarzy.

Na koniec dodałem cienie i rozświetlenia w okolicach podbródka i ust.

3. Tworzenie włosów i ubrań

3.

Krok 1

Lubię zajmować się rysowaniem fryzur w sekcjach. Aby uzyskać bajeczne, gęste włosy Janet, sprawdź mój proces poniżej:

Lubię zaczynać od największej sekcji i części bocznej. Za pomocą narzędzia Ołówek narysowałem puszysty, podobny do chmury kształt w tym samym ciemnobrązowym kolorze, którego użyłem na tej ilustracji.

Kontynuuj wypełnianie drugiej strony jej włosów. Chcę się upewnić, że zakrywa większość jej czoła i część uszu.

Dodałem kolejny puszysty kształt z lewej strony, aby wprowadzić nas w resztę fryzury, która zostanie umieszczona za głową.

Wreszcie, z ciemniejszym brązem, narysowałem duży kształt za głową, aby dodać włosom głębię oprócz całego tego wymiaru.

Krok 2

Szyja i ramiona to jeden kształt narysowany za pomocą narzędzia Pióro. Gradient liniowy zastosowany do kształtu przechodzi od ciemnobrązowego u góry do średnio brązowego. Umieść to za głową, ale nad dolną warstwą włosów.

W przypadku koszuli narysowałem ją szybko i prosto za pomocą narzędzia Pióro i dodałem kilka obrysowanych ścieżek, aby szybko uzyskać szczegóły bez odwracania uwagi od reszty portretu.

Krok 3

Każda z moich ikon będzie miała podobne tło w postaci zaokrąglonego prostokąta, który można narysować za pomocą narzędzia Prostokąt zaokrąglony z zastosowanym gradientem promieniowym. Zgrupuj wszystkie elementy ikon razem. Narysuj kolejny zaokrąglony prostokąt i umieść go nad grupą ikon. Utwórz maskę przycinającą (Control-7), aby ciało portretu pozostało w ramce ikony.

Dodaj inne szczegóły, takie jak trochę tekstu ze skryptem (sprawdź fantastyczne czcionki w GraphicRiver lub narysuj je samodzielnie) i dodatkowe kształty cieni, aby zdefiniować włosy.

4. Tworzenie innych fryzur

4.

Krok 1

Zamiast przechodzić przez ten sam proces dla każdej z ikon, chciałbym podkreślić niektóre techniki, które sprawiają, że każda ikona jest wyjątkowa. Zaczynając od kreskówkowej wersji Laury Jane Grace, zobaczmy, jak poradziłem sobie z jej długimi lokami.

Na warstwie nad resztą jej ciała zacząłem od półokręgu dla jej grzywki. Zostało to narysowane za pomocą narzędzia Kropla, ale zdecydowanie można to zrobić za pomocą wybranego narzędzia do rysowania.

Podobnie jak włosy Janet powyżej, lubię radzić sobie z włosami w sekcjach. Kilka zakrzywionych linii dba o szczegóły na czubku jej włosów.

Następnie skupiłem się na falujących włosach, aby oprawić twarz. Zwróć uwagę, że nie opisuje wszystkich pasm, ale daje dobre wyobrażenie o objętości i kształcie.

Pogrupuj te kontury włosów razem, a następnie zdefiniujemy włosy, a następnie zdefiniujemy kilka kształtów cienia.

Krok 2

Podobnie jak wcześniej narysowane kształty cieni, użyjemy gradientów liniowych, które zmieniają krycie od 100% do 0%.

Narysuj duży kształt, obrysowując włosy za pomocą narzędzia Pióro lub narzędzia Ołówek i umieść go pod grafiką linii włosów. Narysowałam duży, postrzępiony kształt pasujący do konturu grzywki.

Zastosuj gradient cieni i kontynuuj rysowanie kształtów, które definiują kilka sekcji włosów, podobnie jak pokazano poniżej.

Krok 3

Pasemka są podobne do kształtów cieni: podkreślają kilka sekcji włosów i nadają głębi projektowi. Użyj jaśniejszego odcienia niż włosy lub ustaw kształty gradientu na Ekran jako tryb mieszania w panelach Przezroczystość lub Wygląd.

5. Rysowanie ubrań i akcesoriów

5.

Krok 1

W przypadku korony z kwiatów na głowach Marshy P. Johnson lub Tylera Forda głównie podążałem za moim początkowym szkicem i rysowałem kształty za pomocą narzędzia Ołówek. Podobnie jak włosy, wziąłem to wszystko na sekcje.

W przypadku korony kwiatowej poniżej wybrałem kolorowe sekcje kwiatów i liści. Narysowałem czerwone kwiaty, pogrupowałem je, a następnie narysowałem żółte kwiaty i liście.

Krok 2

Rysowanie czegoś złożonego, takiego jak korona kwiatów lub kompozycja kwiatowa w sekcjach, pozwala szybko i łatwo zmieniać kolory. Narysowałem żyłki na liściach za pomocą narzędzia Blob Brush Tool.

Aby dodać trochę cienia do kwiatów, zgrupowałem koronę, a następnie skopiowałem (Control-C) i wkleiłem (Control-V) całość. W panelu Gradient zastosowałem gradient radialny w kolorze ciemnobrązowym o kryciu od 100% do 0% (z nieprzezroczystym kolorem pośrodku) i ustawiłem tryb mieszania na Nakładka w panelu Przezroczystość.

Najważniejsze są jasnożółte kształty Linear Gradient, podobne do tych narysowanych na włosach ikony Laury Jane Grace.

Krok 3

Większość ubrań narysowanych na każdej ikonie jest prosta. Ubrania narysowane na mojej ikonie Baliana Buschbauma zostały narysowane w trzech krokach: koszula, szalik na szyi i szalik zwisający. Następnie narysowałem proste gradientowe kształty cieni, które zaakcentowały drapowanie i fałdy w samym szaliku (jak widać poniżej).

Świetna robota, gotowe!

Widoczne poniżej ikony zostały stworzone za pomocą technik przedstawionych powyżej. Zachęcamy do śledzenia dostarczonego szkicu lub stworzenia własnych projektów i wykorzystania pomysłów, stylu i technik z tego samouczka. Podziel się swoimi wynikami w sekcji komentarzy poniżej!

Author

October 05,2021

Leave a Reply