Słuchaczami studiów mogą zostać osoby, które legitymują się dyplomem ukończenia studiów wyższych. Słuchacze powinni posiadać umiejętność posługiwania się komputerem (znajomość składowych komputera, ich funkcji, obsługi). W trakcie studiów zdobywacie Państwo wiedzę o:
• wyposażaniu i dostosowywaniu środowiska pracy grafika, w tym kalibrowaniu urządzeń pracujących z obrazem za pomocą fachowego sprzętu,
• najnowszych programach graficznych oraz zastosowaniach grafiki w nauce, biznesie i sztuce,
• tworzeniu dokumentów elektronicznych i przygotowaniu materiałów poligraficznych od podstaw (wizytówka, plakat itp.) oraz zasadach pracy z drukarniami,
• pracy z obrazem cyfrowym, technikach fotografii cyfrowej i obróbki zdjęć, wykorzystaniu narzędzi fotomontażu i malarstwa cyfrowego,
• przygotowywaniu projektów modeli 3D, w tym do druku oraz o obsłudze drukarek 3D,
• rozwiązywaniu problemów otwartych przy pomocy metodyki Design Thinking z użyciem nieszablonowego myślenia, kreatywności i pracy zespołowej.
W nauce wykorzystywane są między innymi aplikacje: . W trakcie zajęć korzystacie Państwo z materiałów pomocniczych przygotowanych przez kadrę instruktorską specjalnie dla tego profilu studiów.
Absolwenci Studiów Podyplomowych otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Warunkiem uzyskania świadectwa jest osiągnięcie wszystkich efektów uczenia się, przewidzianych dla tego programu studiów, poprzez zaliczenie realizowanych przedmiotów oraz obrona pracy końcowej.
Kadrę stanowią: pracownicy i doktoranci Instytutu Informatyki Stosowanej PŁ, posiadających bogate doświadczenie dydaktyczne oraz niezbędne kwalifikacje potwierdzone licznymi certyfikatami, doświadczony wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz osoby zawodowo zajmujące się zagadnieniami DTP.
Studium kończy się uzyskaniem zaliczeń z wszystkich przedmiotów oraz wykonaniem pozytywnie ocenionej pracy koncowej.
• kalibracja urządzeń wejścia i wyjścia do pracy z obrazem,
• Drew John T., Meyer Sarah A., Zarządzanie kolorem. Przewodnik dla grafików i projektantów, Arkady 2014
• tworzenie i przekształcenia tekstów; tekst ozdobny i akapitowy; dopasowanie tekstu do krzywych, opływanie tekstu;
• Korzystanie z opcji Custom CSS:odnajdywanie selesktorów stylów CSS i ich dostosowanie do własnych potrzeb.
• Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires innovation by Tim Brown, Published September 29th 2009 by HarperBusiness, ISBN 0061766089.
• Make Space: How To Set The Stage For Creative Collaboration, by Scott Doorley, Scott Witthoft, Hasso Plattner Institute of Design at Stanford University, David Kelley, Published January 3rd 2012 by John Wiley & Sons, ISBN 1118143728.
• Praca ze zdjęciami: dodawanie pokazu slajdów, zdjęć tytułowych, list końcowych oraz wstawianie zdjęć dla osiągnięcia zamierzonych efektów
• Praca z dźwiękiem i muzyką. Rozszerzanie produkcji filmowej przy pomocy dźwięków, dogrywanie narracji, ścieżki muzycznej i efektów dźwiękowych
• Final Cut Express, Krótka instrukcja obsługi: „Okna i narzędzia” Jakub Balicki 2010/2011 (dostępny na stronie internetowej przedmiotu z materiałami dla słuchaczy oraz rozdawany w postaci drukowanej).
• Strona internetowa przedmiotu z materiałami dla słuchaczy: Na w/w stronie znajduje się komplet materiałów informacyjnych związanych z przedmiotem oraz linki do darmowego oprogramowania takiego jak: Adobe Acrobat Reader
• zarys technologii poligraficznych z naciskiem na druk offsetowy, cyfrowy, solwentowy oraz sitodruk
• A. Gołąb, DTP. Od projektu aż po druk, Helion, Gliwice 2013
• personalizacja narzędzi w celu dopasowania ich do własnych indywidualnych preferencji i własnego stylu,
• Każdy słuchacz przygotowuje indywidualnie wystąpienie poświęcone projektowi i pracy koncowej - w formie kilkunastominutowej prezentacji zgodnej z wymaganiami egzaminu dyplomowego. Omawiane są układ, strona edytorska i treść dysertacji oraz narzędzia przygotowania projektu.
• G. Gambarelli, Z. Łucki, Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAiWPN Universitas, Kraków 1998.
• Zdobycie umiejętności przygotowania formalnego projektu końcowego, w tym pracy pisemnej oraz rozwijanie umiejętności przygotowywania kompletnego produktu graficznego. W wyniku czego słuchacz potrafi samodzielnie realizować projekt graficzno/multimedialny, lokalizować i przeszukiwać źródła drukowane i internetowe oraz dokonywać analizy, selekcji i kompilacji materiału.