Jakiś czas temu wymyśliłem technikę tworzenia cyfrowego dymu za pomocą filtra Liquify w Photoshopie. Mimo że był to prosty i skuteczny sposób na uzyskanie tego rodzaju efektu, ludzie wysłali mi e-maile z pytaniem, jak je spersonalizować lub nie było to łatwe.
W tym samouczku pokażemy, jak łatwo tworzyć cyfrowy abstrakcyjny dym za pomocą programów Illustrator i Photoshop. Jedną z najlepszych rzeczy w tej technice jest to, że można ją dostosowywać i można to zrobić dość szybko.
Jak już wcześniej wspomniałem, użyjemy trochę Illustratora, ale w rzeczywistości można użyć dowolnego oprogramowania wektorowego. Jedynym wymaganiem jest to, że ma podobne narzędzie do narzędzia Blend w programie Illustrator.
Krok 1
Otwórz program Illustrator i za pomocą narzędzia Pióro (skrót: P) narysuj dwie różne zakrzywione linie, postaraj się, aby krzyżowały się ze sobą jak te poniżej. To będzie kształt naszego dymu. Następnie powtórz to samo i narysuj jeszcze dwie linie. Z tych dwóch par linii wybierz jedną parę i ustaw kolor obrysu pierwszej linii na biały, a drugi na ciemnoszary (70%). Powtórz to samo na drugiej parze linii, ale odwróć kolory. Powodem, dla którego to robimy, jest to, że kiedy importujemy te kształty w Photoshopie, będziemy mogli dostosować kolory z większą łatwością.
Krok 2
Używając narzędzia Blend, kliknij krawędź białej linii, a następnie kliknij krawędź szarej linii. Tworzy linię między dwiema liniami. Po wybraniu narzędzia Blend, przejdź do Object>Blend>Blend Options. Tam zmień odstępy na określone kroki i wprowadź 200 kroków. Powtórz tę samą procedurę na drugiej parze linii, którą mamy.
Krok 3
Teraz wszystko to jest z Photoshopa. Skopiuj pierwszą mieszankę i wklej ją do Photoshopa jako inteligentnego obiektu. Powtórz to dla drugiej warstwy. Wybieramy wklejenie jako obiekty inteligentne, ponieważ można skalować i skalować bez utraty jakości. Dzieje się tak, ponieważ pozostają wektorami, a nie stają się grafiką bitmapową. Poza tym możemy ponownie edytować wektory, a jeśli używasz wersji CS3, możliwe jest również zastosowanie wszystkich filtrów w trybie nieniszczącym. Oznacza to, że jeśli zastosujesz dowolny filtr, będziesz w stanie zmienić jego parametry w dowolnym momencie lub nawet usunąć efekt filtra powracającego do oryginalnego obrazu. Nie różni się to od stylów warstw z wyjątkiem filtrów.
Krok 4
Tutaj po prostu organizuję swoje warstwy za pomocą folderów. Ustaw tryb mieszania na Mnożenie dla obu folderów: Kształt 1 i 2. Następnie zastosuj rozmycie gaussowską o promieniu 1 piksela na obu warstwach: Smoke 1 i 2.
Krok 5
Powiel obie warstwy w każdym folderze. Będziesz miał Smoke 1, Smoke 1 Copy, Smoke 2 i Smoke 2 Copy. Zmień tryb mieszania kopii Smoke 1 i Smoke 2 Copy na Overlay
Krok 6
Teraz zmieniamy kolor z tego szarawego tonu na niebieski, tworząc nową warstwę wypełnienia lub dopasowania i wybierając Barwa/Nasycenie. Umieść tę warstwę na wierzchu pozostałych i kliknij dwukrotnie warstwę, aby edytować parametry Barwa/Nasycenie.
Krok 7
Duplikuj warstwę Smoke 1 i rasteryzuj ją. Następnie umieść go na wierzchu drugiej warstwy, nawet powyżej warstwy dopasowania. Następnie zmień tryb mieszania na Unikanie kolorów i zastosuj rozmycie gaussowskie o promieniu 25 pikseli. Otrzymasz jasnoniebieski kolor jak blask.
Krok 8
Teraz mamy podstawy. Moglibyśmy zatrzymać się tutaj i mieć już świetny efekt, ale przenieśmy go na wyższy poziom. Nadszedł czas, aby dodać kilka dodatkowych wafli. Najpierw zanik dymu 1 z powrotem do około 50%, więc jest trochę miększy. Następnie zduplikuj grupę Smoke 1 i zaniknij z powrotem do 20%. Wybierz grupę i dodaj maskę warstwy. Następnie za pomocą gradientu radialnego od białego do czarnego, zamaskuj go, gdy dochodzi do prawej strony, aby dym zniknął w nicości.
Krok 9
Następnie powtórz tę samą warstwę dymu, którą wykonaliśmy w ostatnim kroku i obróć ją, aby wyglądała nieco bardziej losowo. Gdybyś miał czas, możesz powielić te warstwy od samego początku w Illustratorze. Twoim celem powinno być odejście dymu od głównego kanału dymu. Jeśli chcesz dymu na biały efekt, powinieneś zatrzymać się tutaj.
Krok 10
Następnie utwórz nową warstwę nad wszystkimi innymi i wypełnij ją gradientem przechodzącym od białego (#FFFFFF) do szarego niebieskiego (#C4CCD0), jak pokazano.
Krok 11
Ustaw tryb mieszania nowej warstwy na Wykluczenie. Wykluczenie (a także Różnica) odwraca kolory z niższych warstw, co daje nam dym na ciemnoszarym efekcie.
Krok 12
Kolorystyka jest teraz całkiem fajna, ale może być jeszcze bardziej wdzięczna. Utwórz nową warstwę nad innymi i wypełnij ją liniowym gradientem od #5f4547 do #7096e4, jak pokazano. Po uzyskaniu gradientu ustaw tryb mieszania na Kolor i 50% krycie.
Krok 13
Wreszcie dodajemy trochę tekstu, aby zakończyć obraz. Ten efekt jest najlepszy, gdy na końcu tworzony jest większy niż potrzebujesz, a następnie zmniejsz go i uruchom filtr Unsharp Mask nad nim (Filtry>Wyostrzanie>Maska wyostrzająca), aby krzywe wyglądały na czyste i wyraźne.
Wniosek
Korzystanie z narzędzia Blend Tool programu Illustrator daje dużą elastyczność, dzięki czemu można tworzyć różne kształty i mieszać je, a nawet tworzyć blendy o czterech różnych kształtach. Następnie w Photoshopie z inteligentnymi obiektami i inteligentnymi filtrami możemy zastosować, zmienić i przetestować wszystkie rodzaje filtrów i kombinacji. Wszystko zależy od zabawy z narzędziem.
Jak zawsze mówi Bert Monroy, mam nadzieję, że nauczyłeś się czegoś stąd i nie jest to końcowy rezultat, ale jak do niego dotarliśmy. Dzięki
Przykładowe PSD