W ramach projektu “Interdyscyplinarny cykl szkoleń Technologia w służbie nauki”, który jest współfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zorganizujemy szereg warsztatów dla studentów i doktorantów zaangażowanych w prace kół naukowych oraz mediów akademickich, których celem będzie przekazanie nowych, praktycznych umiejętności związanych z nowoczesnymi technologiami, zarządzaniem i realizowaniem projektów, współpracy w grupie, motywowaniu członków zespołu do działania, a także poszerzenie wiedzy z dziedzin takich jak prawo (o szkolnictwie wyższym), ekologia oraz pokazanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami, aby ułatwić im funkcjonowanie w środowisku uniwersyteckim.
Do projektu zapraszamy przede wszystkim przedstawicieli kół naukowych oraz mediów akademickich, studentów i doktorantów, ze wszystkich uczelni w Lublinie. Program warsztatów będzie uniwersalny, uczący umiejętności miękkich przydatnych w pracy naukowej i badawczej niezależnie od dziedziny nauki oraz w aktywnym życiu studenckim.
Warsztaty odbędą się w dniach 23-25 października oraz 14-15 listopada 2020 w Lublinie i będą prowadzone przez doświadczonych specjalistów. Trenerzy przekażą Wam swoją wiedzę i nauczą wielu przydanych umiejętności. Co należy zrobić, aby wziąć udział w warsztatach? Przede wszystkim wyślij zgłoszenie przed 14 października 2020. A potem poczekaj, aż potwierdzimy udział w warsztatach!
Jak zgłosić się na warsztaty?
Jeśli chcesz wziąć udział w warsztatach, zgłoś się za pośrednictwem tego formularza. Szukamy osób aktywnych, zaangażowanych w życie ich uczelni, chcących się rozwijać, lubiących nowe wyzwania. Jeśli jesteś właśnie taka / taki, zgłoś się! Odpowiedź o zakwalifikowaniu się na warsztaty otrzymasz 15 października 2020.
Program warsztatów
W ramach tego projektu chcielibyśmy zaprosić Was na następujące warsztaty:
Jak być dobrym dla planety? Krzysztof Gorczyca, Towarzystwo dla Natury i Człowieka
Podstawa prawna regulująca szkolnictwo wyższe z omówieniem praw i obowiązków studentów oraz uczelni. Mateusz Zaród
Jak wykorzystać gry planszowe w działalności kół studenckich? Michał Sieńko, Fundacja TRACH
Szkolenie z wykorzystania programu Adobe InDesign. Podstawy. Radosław Jaszczuk
Szkolenie z wykorzystania programu Adobe InDesign. Rozszerzenie. Radosław Jaszczuk
Efektywne zarządzanie zespołem. Darek Figura, Fundacja T.E.A.M. Teatrikon
Czy można wykorzystać gry fabularne, czyli RPG oraz larpy, do pracy koła naukowego? Michał Sieńko, Fundacja TRACH
Ekspozycja własna na rynku pracy – przygotowywanie poprawnego i niesztampowego CV. Barbara Sanecka-Sieńko, Fundacja TRACH
Komercjalizacja wiedzy – banalne hasło reklamowe czy początek start-upu? Katarzyna Wszoła
Podstawy animacji komputerowej w promocji wydarzeń cz. I. Radosław Bomba, UMCS
Podstawy animacji komputerowej w promocji wydarzeń cz. II. Radosław Bomba, UMCS
Jak prosto i skutecznie przygotowywać materiały graficzne. Obsługa programu Canva. Barbara Sanecka-Sieńko. Fundacja TRACH
Osoby z niepełnosprawnościami w życiu uczelni. Karol Kostrzewa
Widoczność w sieci i marketing społecznościowy. Paweł Chilczuk. Grupa Edukacja 3.0
Grywalizacja, czyli jak przez zabawę i rywalizację wspierać efektywność. Michał Sieńko, Fundacja TRACH
Nowoczesne narzędzia internetowe do komunikacji z zespołem, organizowania pracy zdalnej, prowadzenia zajęć przez Internet. Michał Sieńko, Fundacja TRACH
Cześć warsztatów ma jeszcze robocze tytuły, więc mogą one ulec zmianie. Wiele z tych tematów będzie trwać więcej niż jedną godzinę, bo zdajemy sobie sprawę, że np. nauczenie się programu InDesign nie zajmie nam tylko jednej godziny, a dziesiątki godzin!